Aleksander Gnutov on omas ringkonnas tuntud kui tõeline "mees nagu orkester": edukas ärimees, kaugsõidukapten, kokk, kalamees, baiker, sukelduja, kunstikoguja, ürituste korraldaja, veinide maaletooja ja restorani omanik. Lisaks on ta ka pereinimene, kellel on kaks tütart, kolm kassi ja koer, ning mitmeid hobisid, millest paljud on seotud merega: kalastamine, paadisõidud ja merereisid. Loomulikult kuulub tema elustiili juurde ka võimas auto, mis mahutab palju ja suudab vedada raskusi.
Andsime talle nädalaks Cayenne E-Hybridi, et ta saaks selle isiklikult proovile panna. Tuntud petrolhead’ina üllatas pistikhübriid Aleksandrit eelkõige oma ökonoomsuse poolest, kuid loomulikult nautis ta igal kilomeetril ka Cayenne'ile omast jõudu, suutlikkust ja luksuslikkust.
Võimsad laevad, võimsad autod
Aleksandri laevapark on läbi aastate olnud uhke. Ega endise Eesti kaptenite klubi asepresidendilt vähemat ei ootakski.
Loomulikult peavad ka tema autod olema võimsad, et paati ja suured haagised ühest kohast teise vedada. „Oma isiklik paat on mul olnud juba paarkümmend aastat, seega on kärukonks iga minu auto kohustuslik osa,“ ütleb Aleksander. Samuti peab auto olema ruumikas. “Käin sageli Norras, kus korraldan sõpradele kalastusretki ja töötan samal ajal ka ühe dokumentaalfilmi kallal.”
Kui Aleksander parasjagu kalal või merereisil pole, kasutab ta autot erinevate sündmuste korraldamiseks vajalike telkide ja laudade või restoraniäriga seotud šampanja, veinide ja gurmeetoitude vedamiseks. „Mul on haagis pidevalt auto taga, ja näiteks Cayenne, mida kasutasin nädal aega, sai selle tööga suurepäraselt hakkama. Cayenne’i järelhaagise mass võib olla kuni 3,5 tonni,“ lisab ta.
Sportlik, silmatorkav ja vapustavalt mugav
Aleksander leiab, et võimsaid autosid leidub turul palju, kuid Cayenne eristub luksuse ja stiili poolest. „Cayenne’il on kõik minu jaoks olulised omadused: võimsus, mahutavus, vastupidavus, suutlikkus ja nelikvedu. Aga see, mis teeb selle tõeliselt eriliseks, on just stiil ja luksus. Salongis torkavad silma kvaliteetne nahk, hoolikalt viimistletud detailid ja läbimõeldud disain. Kõik see loob kokku auto, mis pakub roolis olles tõeliselt nauditavat kogemust,“ kirjeldab ta.
Lisaks üllatab Cayenne oma sportlikkusega. „Auto on äärmiselt täpne ja reageerib roolikeeramisele koheselt. Sõidudünaamika on suurepärane ja kiirendus muljetavaldav!“ räägib Aleksander emotsionaalselt. Ta kiidab ka elektroonikat ja kommunikatsioonikeskust, mille osa on ka Porsche Connect, mida on tema sõnul lihtne ja loogiline kasutada.
Ühe väikese nüansi tõstab ta siiski esile: „Cayenne’is on kõik, mida vajan, olemas, kuid ideaalis sooviksin, et sellel oleks viie koha asemel 6 või 7.“ Sellisena oleks Cayenne tema jaoks täiuslik.
Pistikhübriid on petrolhead’idele turvaline valik
Aleksander on kogu elu omanud ainult bensiinimootoriga autosid. Tema elustiili tõttu pole ta seni elektriautot kaalunud – töö ja reisid viivad teda sageli tsivilisatsioonist kaugetesse paikadesse Põhja-Norras polaarjoone taga. „Ma ei kujuta ette, kuidas sinna sõita ilma bensiiniautota. See lihtsalt ei oleks võimalik – sinu ümber on sadu kilomeetreid tühjust ja puuduvad igasugused laadimisvõimalused. Ainus lahendus on kütus endaga kaasa võtta, mistõttu pole ma kunagi elektriautode poole vaadanud,“ selgitab Aleksander.
Siiski mõistab ta, et tehnoloogia ja innovatsiooniga sammu pidades tuleb ühel hetkel teha valik keskkonnasõbralikuma auto suunas. Tema sõnul on hübriidauto selleks parim alguspunkt. „Cayenne’i pistikhübriid annab mulle kindlustunde: kui satun kohta, kus pole inimesi ega elektrit, aitab bensiinimootor mind ikka edasi. Seega on see minu jaoks suurepärane ja turvaline üleminek, ilma et peaksin oma autokasutusharjumusi oluliselt muutma,“ lisab ta.
Linnas elekter, maanteel hübriid
Pistikhübriidi roolis sai Aleksander esmakordselt kogeda elektriauto omaniku elu, mis osutus tema üllatuseks väga lihtsaks. Tallinnas suutis ta peaaegu kõik linnasõidud teha elektri jõul ning laadida autot mugavalt nii kodus kui ka töö juures.
Tema keskmine päevane sõiduulatus on umbes 100 km, mis sobib hästi Cayenne'i ligi 90-kilomeetrise elektrilise sõiduulatusega. „Kui perega naise ema juurde Peipsi äärde sõitsime, sain selle reisi rahulikult ette võtta, ilma laadimisärevust tundmata,“ kirjeldab Aleksander.
„Kui oled nagu mina, bensiiniautode usku, siis pistikhübriid on suurepärane esimene samm tutvumaks tulevikusuundade ehk elektrimobiilsusega," lisab ta.
Garanteeritult võimas, ootamatult säästlik
Läheneva automaksu valguses on paljud suurte ja võimsate autode omanikud mures võimalike kõrgete maksude pärast. „Tegelikkuses aga üllatas mind Cayenne E-Hybridi automaksu suurus – registreerimismaks umbes 2300 eurot ja aastamaks 415 eurot on suhteliselt mõistlikud, eriti kui arvestada, et tegemist on võimsa Porsche Cayenne’iga,“ selgitab Aleksander. Samuti üllatas teda auto keskmine kombineeritud kütusekulu, mis jäi vahemikku 1,5–1,8 l / 100 km – nii suure sõiduki kohta on see üle ootuste madal.
Tutvuge saadaolevate Cayenne e-Hybrididega siin.
TEHNILISED ANDMED
- Porsche Cayenne E-Hybrid
- Mootor: 2995 cm3, 6 silindrit
- Võimsus: 224 kW / 304 hj
- Võimsus elektrimootoril: 130 kW / 176 hj
- Kombineeritud maks. võimsus: 346 kW / 470 hj
- Kombineeritud maks. pöördemoment: 650 Nm
- Kombineeritud kütusekulu: WLTP 1,8–1,5 l / 100 km
- Kombineeritud CO2 emissioon: 42–33 g/km
- Sõiduulatus linnas, elektri jõul: WLTP 77–90 km
- Aku kogumahutavus: 25,9 kWh
- Laadimisaeg vahelduvvooluga (AC): 9,6 kW (0 kuni 100%) 2,5 h
- Laadimisaeg vahelduvvooluga (AC): 11 kW (0 kuni 100%) 2,2 h
- Pikkus/laius/kõrgus: 4930/1983/1696 mm
- Teljevahe: 2895 mm
- Pöördering: 12,2 m
- Tühimass (DIN): 2425 kg
- Tühimass (EU): 2500 kg
- Maks. haagisemass (piduritega): 3500 kg
- Pagasiruumi maht: 545–1563 l
- Tippkiirus: 254 km/h
- Kiirendus 0–100 km/h: 4,9 s
- Lubatud veetakistuse sügavus (vastavalt vedrustusele): 250–280 mm
- Kliirens (vastavalt vedrustusele): 208–233 mm
- Porsche Cayenne’i baashind: 94 140 €
Viimati muudetud: 18.11.2024