Uuenduslik interjööriarhitektuur.
Porsche esitleb uue Cayenne’i interjööri tarvis loodud täiesti uut ja innovatiivset arhitektuuri. Porsche Driver Experience avab uued suhtlusviisid mitte ainult juhile, vaid ka eesmisele kaasreisijale.
- Uus ekraanide ja juhtseadiste kontseptsioon
- Täiesti uue kujundusega kokpit
- Nõgus digitaalne näidikupaneel
- Kaasreisija ekraan saab video voogesituse funktsiooni
- Optimeeritud ühenduvusfunktsioonid
Uue Cayenne’iga, mille maailma-esmaesitlus toimub 18. aprillil Hiinas Shanghai autonäitusel, võtab Porsche kasutusele revolutsioonilise ekraanide ja juhtseadiste kontseptsiooni. Porsche Driver Experience tähendab täisdigitaalseid ekraane, paindlikku isikupärastamist ja vaistlikku kasutamist. Kõige selle keskel on fookus aga juhil. Kõige tähtsamad juhtseadised on koondatud rooli ümber. See loob uue, veelgi intensiivsema sõidukogemuse.
Luksuslikud salongielemendid meenutavad elektrilist sportautot Taycan ja need jõuavad esimest korda sisepõlemismootoriga Porschele. Sinna hulka kuuluvad digitaalne näidikupaneel niinimetatud nõgusa ja vabalt seisva disainiga ning koos mitmesuguste ekraani valikutega, uue kujundusega keskkonsool ja uusima põlvkonna rool. Automaatne käiguvalits asub nüüd paremal pool rooli. See jätab keskkonsoolile ruumi kliimaseadme suure, läbimõeldud musta disainiga juhtpaneeli jaoks. Reisijad kogevad uut sõiduki ja juhiga suhtlemise taset lisavarustusena pakutava reisijaekraani vahendusel. Uut interjööri kontseptsiooni täiendavad veel optimeeritud ühenduvusfunktsioonid.
Juhikeskne ja interaktiivne: Cayenne’i uus juhtpaneel
Juhid ja reisijad kogevad uues Porsche Cayenne’is täiesti uut salongi kujundus. See ühendab veelgi tugevama juhikesksuse uute interaktiivsete elementidega, mis elavdavad sõidukogemust uuel moel ka reisijate jaoks. Näidikuplokk on nüüd täisdigitaalne vabalt seisev 12,6-tolline nõgusekraan, mis ei nõua kattevarju, andes sellele modernse ja saleda joonega väljanägemise. Sõltuvalt varustustasemest saab juht näidikuplokis valida kuni seitsme vaate (kuvaprofiili) vahel. Esiplaanil võib vastavalt soovile olla tahhomeeter, veebipõhine navigatsioon, öönägemissüsteem või 3D-juhiabisüsteem. Saadaval on ka niinimetatud koondvaade ja klassikaline režiim, viimane toob digitaalajastusse Porschele tüüpilise viie süvistatud mõõdikuga näidikuploki.
Uue Porsche Driver Experience’i põhiomadus on õige tasakaal digitaal- ja analoogelementide vahel. Kõik sõidukogemuse tarvis olulised juhtseadised on samuti koondatud otse rooli ümber. Porschele tüüpiliselt on mootori uus käivitusnupp roolist vasakul. Käiguvalits paikneb nüüd paremal pool rooli näidikuploki ja keskse infotabloo vahel. See jätab keskkonsoolis ruumi kliimaseadme uuele suurele analoogjuhtseadistega juhtpaneelile ja panipaikadele. Porsche paigutas otse uue Cayenne’i roolile ka juhiabisüsteemide täiesti uue välimusega juhtkangi.
Uus sportlik multifunktsionaalrool pärineb 911-lt ning on eelmise mudeliga võrreldes saanud täiesti teistsuguse välimuse, disain on kvaliteetne, modernne ja sportlik. Põhivarustusse kuulub nüüd otse roolil asuv sõidurežiimi lüliti, kust saab valida nelja sõidurežiimi – Normal, Offroad, Sport ja Sport Plus – vahel. Ka uus lülitusnupp näidikuploki funktsioonide ja kujunduste valimiseks paikneb roolil, samuti lisavarustusse kuuluva esiklaasinäidiku juhtseadised.
Keskkonsoolis asuv uus kliimaseadme juhtpaneel oma klaaspinna ja musta disainiga jätab mulje eriti kõrgest kvaliteedist. Kliimaseadme seadistusi saab selge paigutusega juhtpinnal teha kiiresti ja vaistlikult. Kombinatsioon puutetundlikest lülititest ja haptilisest tagasisidest koos kliimaseadme mehaaniliste lülitite ja helitugevuse nupuga tagab funktsionaalsuse, mis on meeldiv nii haptiliselt kui ka esteetiliselt.
Kõrge lahutusvõimega 12,3-tolline infotabloo on Porsche kommunikatsioonikeskuse (PCM) juhtimiskeskus. Endiselt saab juht siit hallata arvukaid juhtimis- ja mugavusfunktsioone, samuti põhivarustuses sisalduva veebipõhise navigatsiooni ja multimeedia funktsioone. Täiesti uus nähtus Porsche Cayenne’is on aga soovi korral saadaolev integreeritud 10,9-tolline ekraan kaasreisija ees. Täiendav puutetundlik ekraan võimaldab eesmisel kaasreisijal vähendada juhile langevat koormust näiteks navigatsiooni kasutamisel või meediateenuse valimisel. Spetsiaalne kattekile tagab, et juhiistmelt pole ekraanil kujutatut näha. Tänu sellele saab reisija ekraanil mängida ka voogedastusvideoid ilma juhti häirimata.
Luksuslik ja sportlik hõng
Porsche Cayenne on oma segmendi kõige sportlikum auto ning seda kajastab ka tema interjöör. Sportlik keskkond on siin ühendatud dünaamilise funktsionaalsuse, luksusliku mugavuse ja Cayenne’ile omaste disainivõtetega. Porsche esitleb uut juhtimiskontseptsiooni Cayenne’is puhta disainiga, mis rõhutab laiust. Kogu näidikupaneel, keskkonsool ja ukse sisekülje ülaosa said täiesti uutmoodi disaini. Armatuurlaua horisontaalsuunalised rõhuasetused muudavad interjööri visuaalselt laiemaks. Elegantse disainiga tuulutusavad on Cayenne’ile tüüpiliselt vertikaalselt joondatud. Esimest korda on Porsche salongis kõik tuulutusavad ilma ribideta.
Igakülgselt laiendatud ühenduvus
Porsche on ka uue Cayenne’i ühenduvust veelgi parendanud. Põhivarustuses sisaldub nutitelefoni panipaik, millel on jahutus ja induktiivlaadimise funktsioon. Jahutus võimaldab kasutada kuni 15-vatist optimeeritud laadimisvõimsust. Online-teenuste laiendatud integreerimine pakub uusi suhtlusviise, näiteks häälassistent Siri kasutamist sõiduki funktsioonide haldamiseks. Uued on ka kaks USB-C liidest eesmises panipaigas ja veel kaks USB-C liidest keskkonsooli tagaosas. Kõik USB-liidesed võimaldavad kiirlaadimist. Eesmised ühendavad nutitelefoni ka Porsche kommunikatsioonikeskusega (PCM). Nutitelefoni sõidukiga sidestamiseks tuleb sellega vaid skaneerida PCM-i ekraanil kujutatud QR-kood. Saadaval on arvukad ühenduvusfunktsioonid, sealhulgas Apple CarPlay ja Android Auto, samuti integreeritud rakendused nagu Spotify ja Apple Music.
Uue autosisese video (In-Car Video) funktsiooniga saab videoid vaadata otse PCM-is voogedastusteenuse pakkuja Screenhits TV vahendusel – nii kesksel infotablool seisva auto korral kui ka reisija ekraanil sõidu ajal.
Viimati muudetud: 16.10.2023