Intervjuu Porsche margi saadiku Emma Raducanuga.
2021. aasta suvel peetud US Openil tegi Emma Raducanu tenniseajalugu: temast sai esimene kvalifikatsioonivoorust alustanud mängija, kes suutis võita Suure Slämmi turniiri Nüüd teeb ta debüüdi Porsche Tennis Grand Prix’l Stuttgardi Porsche Arenal. Oma esimese matši eel antud intervjuus räägib 19-aastane Briti tennisist, kuidas ta seda turniiri ootab, oma armastusest Porsche ja autovõidusõidu vastu ning mida tähendab Porsche saadikuks olemine.
Emma, sa oled Saksamaal juba mitu korda käinud. Mida sa siit mäletad?
„Ma mäletan, kui solberdasin ringi Kölni toomkiriku ees purskkaevudes. Käisime Reini ja Moseli orus. Hiljem ma võitsin Dürenis juunioride võistluse ja siis Hamburgi turniiri aastal 2017. Nii et mul on Saksamaalt mitmeid toredaid mälestusi.“
Teed Porsche Tennis Grand Prix’l oma debüüdi. Kui väga sa seda ootad?
„Olen väga põnevil, mängin esimest korda WTA turniiril savi-liivaväljakul. On tore, et see juhtub just Porsche Tennis Grand Prix’l. Olen seda võistlust jälginud juba noorest east alates ja minu jaoks oli see alati turniir, mille võitja saab auhinnaks Porsche. See oli ainulaadne ja jäi mulle meelde. Tenniseprofessionaalina olen Porsche Tennis Grand Prix’ kohta palju head kuulnud. Ma tean, et see on kalendris üks populaarsemaid turniire ja pole ka ime – kes ei tahaks siis Porschet võita?“
Koosseis on väga tugev, esikümnest on kohal üheksa mängijat. Kuivõrd selline tugev konkurents sind motiveerib?
„See saab olema keeruline, aga mitmete nende mängijate vastu olen ma oma lühikese profikarjääri jooksul juba matše võitnud. Väga motiveeriv on teenida lisaks võite maailma paremate mängijate vastu, eriti savi-liivaväljakul, kus mul pole erilisi kogemusi, sest selliseid väljakuid Suurbritannias õieti pole. Savi-liivaväljakute hooaeg, mille kulminatsiooniks on Prantsusmaa lahtised meistrivõistlused saab olema huvitav proovikivi, aga ma väga ootan seda.“
Kui aega jääb, kas lähed Stuttgardis ka ostutuurile või külastad Porsche muuseumi?
„Ma arvan, et Porsche muuseum on minu prioriteetide seas kindlasti šoppamisest eespool, kui vaba aega peaks jääma. Või isegi Porsche tehase külastamine.“
Oled suur võidusõiduhuviline. Mis sulle seal nii meeldib?
„Minu meelest on see väga lahe tegevus, mulle meeldib kiiresti ja võidu sõitmise tunne. Äärmuslik kiirendamine ja järsk pidurdamine, aga mind huvitab ka mehaanikute ja inseneride töö.“
Lapsena puutusid sa võidusõiduga isegi kokku.
„Ma alustasin varakult, kui hakkasin 6-aastase tüdrukuna kardisõiduga tegelema. Tänu sellele tundsin end hoopis teistmoodi kui ülejäänud poisid ja tüdrukud, väga eriliselt ja positiivselt. Palju lahedamalt! Kui ma enesekindlust kogusin ja paremaks sain, pakkus see palju lõbu. Järgmine samm kardisõidust edasi oli motokross. Aga see oli ka väga lõbus. Milline laps ei tahaks end pori sees möllates ära määrida?“
Kas on ka mingeid sarnasusi mootorispordi ja tennise vahel?
„Mootorispordis on oluline pidev areng. Just see mulle meeldib. Tennises käivad asjad ju samamoodi. Väljakul pead alati olema keskendunud ning reageerima vaistlikult uutele olukordadele ja leidma kiirelt lahenduse. Palju aega ja pingutusi pühendatakse ettevalmistustele ja treeningutele, et pisimatki ülekaalu saavutada. Kuid võidusõidus on vahed veelgi väiksemad kui tennises, me räägime ju sekundi murdosadest. Üks erinevus on veel: kui vea teed, siis tennises pole tagajärjed nii tõsised.“
Kuidas sa end liikluses tunned? Milline juht sa oled?
„Ma ütleksin, et olen väga turvaline ja üsna mõistlik juht, kes naudib kiiret sõitu, kui seda lubatakse. Kodus olles istun treeningule sõites kolm tundi päevas autoroolis. Reisidel olles ma eriti tihti autot juhtida ei saa, sest olen autorendifirmade jaoks ikka veel liiga noor.“
Porsche võistleb tipptasemel põhiliselt kestvussõitudes ja elektrivormelitel. Milliseid võidusõite sa ise raja ääres jälgida tahaksid?
„Pikamaasõidud on nagu pikad ja tasavägised kolmesetised matšid, kus lõpus otsustab keskendumisvõime ja oskused. See on ka publikule huvitav. Vormel-E on samuti kaasakiskuv, sest see on keskkonnasõbralik uuenduslik võistlussari ning ma tean, kui palju pöördemomenti ja kiirendust suudavad elektrimootorid arendada. Kuna autod on üksteisele üpris sarnased, näeb elektrivormelitel rohkem möödasõite kui teistes sarjades. See on aga kindlasti mootorispordi üks põnevamaid osi.“
Milliselt võidusõitjalt sa sõidutunde tahaksid võtta, ja millises autos?
„Ma tahaksin olla 911-s, sest see on mu lemmik, või siis supersportlikus 718 Cayman GT4-s. Mis sõitjatesse puutub, siis Daniel Ricciardo on mu lemmik. Minu meelest on tema oskused ja tagasihoidlik stiil õppimiseks ja kiireks arenguks meeldivam ja aitab paremini õppida.
Sinu lemmik on Porsche 911. Miks?
„Kaks minu endist treenerit sõidavad 911-ga. Iga kord, kui ma trenni läksin ja nägin nende Porschesid, tekitas see minus vaimustust. Mulle tõesti meeldib see auto. Ma tõesti tahan seda autot. Kui suuremaks sain, käisin Brands Hatchi ringraja ääres vaatamas Carrera Cupi võidusõite. Kõik 911 põlvkonnad on nii ainulaadsed ja nii ilusad oma erilisel viisil. See auto on legend. Suutlikkuse, imago ja stiili sümbol.“
Oled täitnud juba mitmed oma unistused nii tenniseväljakul kui ka väljaspool seda. Kuidas sa uut motivatsiooni leiad?
„Uued väljakutsed kerkivad alati ise esile ja alati tuleb endale seada uusi sihte. Ma olen väga keskendunud edusammudele, mida ma oma mängus teen ja need annavad mulle ohtralt motivatsiooni.“
Sinust sai hiljuti Porsche margi saadik. Mida see sulle tähendab?
„Porsche margi saadikuks olemine tähendab mulle palju. Porsche on bränd, mis on mind lapsest saadik lummanud. Mulle on tõeliselt oluline teha koostööd partnerite ja brändidega, kelle suhtes ma tunnen kirge ja kellega ma end samastan. Porsche sobib täiuslikult. Ma arvan, et see partnerlus on erakordne ja loomulikult ootan elevusega, milliseid põnevaid asju me tulevikus koos tegema hakkame.
911 mudelipere (992):
NEDC: keskmine kütusekulu 13,3–9,4 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 304–215 g/km
WLTP: keskmine kütusekulu 13,0–10,1 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 294–229 g/km
718 Cayman GT4:
NEDC: keskmine kütusekulu 10,9–10,2 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 249–232 g/km
WLTP: keskmine kütusekulu 11,1–10,7 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 251–242 g/km
Kütusekulu ja heitgaaside CO2 sisaldus määrati vastavalt uuele kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) nõuetele. Sellest tuletatud NEDC-tsükli näitajaid tuleb hetkel samuti ära tuua. Neid väärtusi ei saa võrrelda varem kasutatud NEDC-mõõteprotseduuril saadutega.
Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab ametlikke andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf
Viimati muudetud: 16.10.2023