Tellimusteks avatud.
Vaata uut Macani ja hinnainfot konfiguraatorist.
Porsche toob turule oma teise täiselektrilise mudeli. Uue Macani jõuallikad võimsusega kuni 470 kW (639 hj) pakuvad elektrilist võimekust mistahes maastikul ning kõrget praktilist kasutusväärtust. Lisaks sportautole omasele suutlikkusele, on autol ka kiirlaadimine võimsusega kuni 270 kW ning sõiduulatus kuni 613 kilomeetrit WLTP-tsükli järgi.
Kümme aastat pärast turuletulekut on Macan jõudnud teise põlvkonnani, mis nüüd on juba täiselektriline. Oma progressiivse ajatu disaini, Porschele iseloomuliku suutlikkuse, pika sõiduulatuse ja kõrge praktilise kasutusväärtusega on uus Macan 4 ja Macan Turbo mõeldud täielikult täitma linnamaasturit eelistavate Porsche klientide nõudmisi. „Viime Macani täiesti uuele tasemele erakordse elektrilise võimekuse, uue Driver Experience’i ja väga muljetavaldava disainiga,“ ütles Porsche AG juhatuse esimees Oliver Blume Singapuris toimunud maailma-esmaesitlusel.
„Meie siht on pakkuda täiselektrilise Macaniga segmendi kõige sportlikumat mudelit,“ selgitas Macani mudelkonna direktor Jörg Kerner. Porsche kasutab esi- ja tagasillas uusima põlvkonna püsimagnetitega sünkroonelektrimootoreid, tagamaks eeskujulikku tõhusust ja kindlustamaks võimsuse optimaalset püsivat kasutamist. Numbrilised näitajad annavad aimu tippklassi elektrilisest võimekusest: paigaltvõtusüsteemiga arendab Macan 4 overboost-režiimis võimsust kuni 300 kW (408 hj) ning Macan Turbo saavutab kuni 470 kW (639 hj). Maksimaalne pöördemoment on vastavalt 650 ja 1130 Nm. See tagab eeskujuliku kiirenduse. Macan 4 saavutab 100 km/h paigaltstardist 5,1 sekundiga, Macan Turbo kulutab selleks vaid 3,3 sekundit. Tippkiirus on neil mudelitel vastavalt 220 ja 260 km/h.
Uus 800-voldise arhitektuuriga elektriliste preemiumsõidukite platvorm
Elektrimootorid saavad energiat põhja all paiknevast liitium-ioonakust brutomahutavusega 100 kWh, millest 95 kWh on aktiivselt kasutatav. Kõrgepingeaku on värskelt väljatöötatud 800-voldise arhitektuuriga elektriliste preemiumsõidukite platvormi (PPE) keskne osa, mida Porsche kasutab uuel Macanil esimest korda. Alalisvooluga laadimise maksimaalvõimsus on 270 kW. Aku laadimine 10-protsendiselt täituvuselt 80 protsendini kestab sobivas laadimisjaamas umbes 21 minutit. 400-voldistes laadimisjaamades kasutatakse niinimetatud pangakaupa laadimist – kõrgepingelülitiga jagatakse 800-voldine aku kaheks 400-voldiseks akupangaks. See võimaldab eriti kiiret laadimist võimsusega kuni 135 kW ilma täiendava kõrgepingevõimendita. Vahelduvvooluga laadimine kodustes tingimustes toimub võimsusega kuni 11 kW.
Sõidu ajal suudavad elektrimootorid regenereerida kuni 240 kW pidurdusvõimsust. Integreeritud jõuseade (Integrated Power Box ehk IPB) aitab samuti Macani mudelite efektiivsust tõsta, säästes samal ajal kaalu ja ruumi. Uudne ja kompaktne IPB ühendab kokku kolm komponenti – vahelduvvoolu-pardalaaduri, kõrgepingesoojendi ja alalisvoolumuunduri. Kombineeritud sõiduulatus WLTP-tsüklis on Macan 4 puhul kuni 613 kilomeetrit ja Macan Turbol kuni 591 kilomeetrit.
Sportlikud proportsioonid ja kupeestiilis jooned
Tänu teravamatele proportsioonidele ja Porsche disainigeenidele näevad uued Macani mudelid välja dünaamilised ja domineerivad. „Täiselektrilise Macaniga esitleme esimest Porschet, mille teeme elektriliseks juba olemasoleva toote identiteedi baasilt,“ ütles Porsche peadisainer Michael Mauer. „Uus Macan on oma margiidentiteediga selgelt äratuntav kui osa Porsche tooteperekonnast. Klassikalisi Porsche proportsioone on veelgi edasi arendatud ja optimaalselt kohandatud elektrisõiduki väljakutsetega. See on veelgi tugevdanud Macani sportlikku, modernset ja dünaamilist välimust. Disain ütleb selgelt: Macan jääb omas segmendis sportautoks isegi elektrilisena.“
Esiluugi madal kalle ja tugevalt rõhutatud esitiivad annavad 4784 millimeetrit pikale, 1938 millimeetrit laiale ja 1622 millimeetrit kõrgele baastaseme linnamaasturile dünaamilise väljanägemise isegi paigal seistes. Uus Macan varustatakse kuni 22-tolliste velgedega ning erinevas mõõdus rehvidega ees ja taga. Teljevahe on 86 millimeetrit pikem kui eelmisel mudelil (2893 mm) ning seda tasakaalustavad lühikesed ülendid ees ja taga. Esituled on jagatud kaheks osaks. Neljapunkti-päevasõidutuledega ülemised tulemoodulid on integreeritud esitiibadesse ja rõhutavad auto laiust. Põhitulede moodul, mis soovi korral sisaldab ka maatriks-LED-tehnikat, paikneb auto esiosal mõnevõrra madalamal. Porsche iseloomulik katusejoon moodustab lauge tagaaknaga ühtse terviku. Koos raamideta uste ja iseloomulike küljeliistudega on tulemuseks elegantne ja sportlik disain. Tugevalt rõhutatud õlajooned annavad tagaosale jõulise ilme. Porsche logo asub nüüd voolujoonelise 3D-valgusliistu keskel.
Aktiiv- ja passiivaerodünaamika tagavad pikema sõiduulatuse
Porsche ühendab oma disainigeenid sõiduulatuse nimel optimeeritud aerodünaamikaga. Tänu Porsche aerodünaamika (PAA) aktiiv- ja pasiivelementidele ning õhutakistustegurile 0,25 on uus Macan turul üks voolujoonelisemaid linnamaastureid. See mõjub positiivselt nii sõiduulatusele kui ka energiatarbele. PAA-süsteem sisaldab adaptiivset tagaspoilerit, jahutuse aktiivklappe eesmistel õhuvõtuavadel ja elastseid katteid täielikult kinnisel autopõhjal. Õhukardinad esitulemoodulite all ja madal ninaosa optimeerivad õhuvoolu. Tagaosas aitavad aerodünaamikal tõhusalt toimida ribidega difuusor ja teised elemendid.
Kaks pakiruumi ja avaram siseruum
Uus Macan on suutlikkusele orienteeritud linnamaastur, millel on kõrge praktiline kasutusväärtus, kõrgkvaliteetne varustus ja avar siseruum. Elektrifitseerimine aitas Macani pakiruumi mahtu kasvatada. Sõltuvalt mudelist ja paigaldatud varustusest on tagaistme taga vaba ruumi kuni 540 liitrit (lastirežiimis). Lisaks on esiluugi all olemas teine pakiruum mahuga 84 liitrit. Kokku teeb see 127 liitrit enam kui eelmises mudelis. Kui aga tagaistme seljatugi täielikult alla klappida, kasvab tagumise pakiruumi maht 1348 liitrini. Uue Macani muudele äärmiselt praktilistele omadustele lisandub veel võimalus vedada kuni 2000 kg kaaluvat haagist.
Sõltuvalt mudelist ja paigaldatud varustusest istuvad juht ja eesmine kaasreisija nüüd kuni 28 millimeetrit madalamal kui enne, kuna tagareisijate käsutuses on suurem jalaruum ja nad istuvad kuni 15 millimeetrit madalamal. Interjööri kujundus viitab eksimatult Porschele, siseruumi laiust rõhutab integreeritud must paneel. Tõusev keskkonsool tugevdab veelgi muljet madalast ja suutlikkusele orienteeritud isteasendist. Samal ajal loovad suured aknad auto sisemusse valgusküllase ja õhulise meeleolu. Lisaks modernsetele digitaalsetele kasutajaliidestele on olemas ka mõned analoogjuhtseadised – näiteks tuulutusavadel ja kliimaseadmel. LED-valgusriba on integreeritud armatuurlaua ja uste läbimõeldud disainiga ehisliistu. See toimib nii meeleoluvalgustusena kui ka märgutulena. Sõltuvalt olukorrast edastab valgusriba infot või hoiatusi, näiteks tervitusi või teavet laadimisprotsessi kohta või juhiabisüsteemidelt. Uue Macani varustus pakub palju isikupärastamise võimalusi.
Porsche on samuti võtnud sihiks kasutada autodes rohkem ökoloogilisi materjale. Täiselektrilise Macani interjööri teatud komponentides kasutataksegi osaliselt selliseid materjale.
Sõidukogemus: suur arvutusvõimsus ja ühenduvus
Macan on varustatud uusima põlvkonna kuva- ja kasutuskontseptsiooniga, mis sisaldab kuni kolme ekraani, sealhulgas eraldiseisvat 12,6-tollist nõgusat näidikupaneeli ja 10,9-tollist keskkuvarit. Esimest korda saab eesmine kaasreisija samuti näha infot, muuta teabe- ja meelelahutussüsteemi seadistusi või vaadata sõidu ajal voogedastusega videosisu oma 10,9-tolliselt ekraanilt, mis kuulub lisavarustusse. Esimest korda sisaldab Porsche Driver Experience ka liitreaalsusega esiklaasinäidikut. Virtuaalelemendid, näiteks navigatsioonijuhiste nooled integreeritakse sellel reaalsesse maailma. Kujutis tekib umbes 10 meetri kaugusele juhi ette ning vastab suuruselt 87-tollisele ekraanile.
Uue põlvkonna teabe- ja meelelahutussüsteem põhineb operatsioonisüsteemil Android Automotive. Uue Macani põhivarustusse kuuluv Porsche kommunikatsioonikeskus (PCM) tõstab arvutusvõimsuse uuele tasemele. Näiteks häälassistent Hey Porsche pakub välkkiirelt välja sõidumarsruute, mis sisaldavad ka laadimispeatusi. Uus Porsche App Centre annab reisijaile vahetu ligipääsu kolmanda osapoole populaarsetele rakendustele ning võimaldab neid otse uude Macani paigaldada.
Esimene tagarattaroolimise ja kaheklapiliste amortisaatoritega Macan
Porsche töötas Macani välja, pidades hoolikalt silmas Porschele ainuomast sõidudünaamikat ja iseloomulikku roolitunnetust. „Tänu eriti sportlikule isteasendile ja madalale raskuskeskmele, samuti muljetavaldavale sõidudünaamikale ja roolimistäpsusele pakub uus Macan tõelise sportauto tunnet,“ selgitas Macani mudelkonna direktor Jörg Kerner.
Nii Macan 4 kui ka Macan Turbo on nelikveolised. Jõuelektroonika tüürib kaht elektrimootorit peaaegu reaalajas. Elektroonilise juhtimisega Porsche veojõuhalduse süsteem (ePTM) toimib umbes viis korda kiiremini kui tavaline nelikveosüsteem ning suudab ratta läbilibisemisele reageerida 10 millisekundi jooksul. Lisaks tegelevad veojõu rataste vahel jaotamisega ka valitud sõiduprogrammid. Porsche täiustatud kurvistabiilsuse juhtsüsteem (PTV Plus), elektrooniliselt juhitav diferentsiaalilukustus tagasillal annab samuti oma panuse Macan Turbo haarduvuse parandamisse, sõidustabiilsusse ja külgdünaamikasse.
Macani õhkvedrustusega mudelid – see süsteem kuulub Turbol põhivarustsse – saavad elektrooniliselt juhitava Porsche aktiivvedrustuse (PASM). Soovi korral võib viimast kombineerida ka terasvedrudega. PASM evib nüüd kaheklapilisi amortisaatoreid. Tänu amortisaatorite ulatuslikumale tunnusväljale tähendab see ka laiemat vahemikku mugavuse ja suutlikkuse vahel. Erinevused üksikute sõiduprogrammide vahel muutuvad sel moel veelgi tuntavamaks.
Esimest korda saab Macan soovi korral tagarattaroolimise, kus pöördenurk ulatub kuni viie kraadini. See võimaldab kahandada pöörderaadiuse linnaliikluses ja manööverdamisel kõigest 11,1-meetriseks. Samal ajal kindlustab tagarattaroolimine eeskujuliku sõidustabiilsuse suurematel kiirustel.
Aastast 2014 on Porsche kogu maailmas tarninud rohkem kui 800 000 Macani. Edulugu peab jätkama täiselektriline teine põlvkond, mida toodetakse netosüsinikuneutraalsel viisil Porsche Leipzigi tehases. Uued mudelid tarnitakse esimestele klientidele aasta teises pooles. Macan 4 hinnad Eestis algavad 85 690 eurost ning Macan Turbo hinnad 117 660 eurost, sisaldades käibemaksu ja riigikohast varustust.
Macan 4
Keskmine energiakulu 17,9–21,1 kWh / 100 km (WLTP), keskmine CO2 heitkogus 0 g/km (WLTP), keskmine elektriline sõiduulatus 516–613 km, elektriline sõiduulatus linnas 665–784 km
Macan Turbo
Keskmine energiakulu 18,8–20,7 kWh / 100 km (WLTP), keskmine CO2 heitkogus 0 g/km (WLTP), keskmine elektriline sõiduulatus 518–591 km, elektriline sõiduulatus linnas 670–765 km
Kõik Porsche pakutavad uued sõidukid on saanud tüübikinnituse WLTP kohaselt. WLTP väärtustest tuletatud ametlikud NEDC väärtused uutele sõidukitele pole 1. jaanuarist 2023 enam saadaval ja seetõttu neid ei mainita.
Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf
Viimati muudetud: 20.02.2024