Porsche esitleb: kõigi aegade võimsaim Cayenne

Porsche lisab oma linnamaasturite mudelivalikusse võimsaima mudeli – Cayenne Turbo E-Hybridi. Uus tippmudel on võimsusega 544 kW (739 hj) ning seda iseloomustab ülim sõidusuutlikkus koos kõrge tõhususe ja igakülgse argipäevase kasutusväärtusega. Uus Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé koos GT-paketiga keskendub veelgi enam sõidudünaamikale ja eriti sportlikule väljanägemisele.

  • Turbo E-Hybridi mudelid panevad krooni Cayenne’i mudelkonnale
  • V8 sisepõlemis- ja elektrimootor annavad kokku võimsuseks 544 kW (739 hj) ja pöördemomendiks 950 Nm
  • Uus hübriidtehnika tagab pikema sõiduulatuse elektriga ja kiirema laadimise
  • GT-paketiga Coupé ja erakordne sõidudünaamika

Porsche lisab oma linnamaasturite mudelivalikusse võimsaima mudeli – Cayenne Turbo E-Hybridi. Uus tippmudel on võimsusega 544 kW (739 hj) ning seda iseloomustab ülim sõidusuutlikkus koos kõrge tõhususe ja igakülgse argipäevase kasutusväärtusega. Uus Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé koos GT-paketiga keskendub veelgi enam sõidudünaamikale ja eriti sportlikule väljanägemisele.

Pärast Cayenne’i edukat turuletoomist 2023. aasta alguses lisas Porsche oma eduka linnamaasturi kolmanda põlvkonna valikusse uue tippmudeli. Endiselt on võimsaimaks Cayenne’iks pistikhübriid. Eelkäija Cayenne Turbo S E-Hybridiga võrreldes on Porsche mitmel moel oma tehnikat täiustanud, saavutades märkimisväärse progressi eelkõige elektrilise sõiduulatuse ja suutlikkuse osas. Nii argikasutus kui ka sõidudünaamika võidavad muudatustest tuntavalt. Elektrimootor võimsusega 130 kW (176 hj) toetab põhjalikult revideeritud 4,0-liitrist topeltturboga V8-mootorit võimsusega 441 kW (599 hj). Kahepeale arendavad need jõuallikad süsteemivõimsust 544 kW (739 hj) ning maksimaalset pöördemomenti 950 Nm. Cayenne Turbo E-Hybridi suutlikkus väärib igati tema nimetamist mudelivaliku tipuks. Uus Cayenne Turbo E-Hybrid läbib 0–100 km/h kiirenduse 3,7 sekundiga ning saavutab tippkiiruseks 295 km/h.

Eelkäijaga võrreldes pakub uus Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid märkimisväärselt pikemat elektrilist sõiduulatust ja lühemaid laadimisaegu. Pakiruumi alla paigaldatud kõrgepingeaku mahutavus suurenes 25,9 kilovatt-tunnini, mis võimaldab elektri jõul läbida kuni 82 kilomeetrit (EAER city tsüklis). Uus 11-kilovatine pardalaadur lühendab laadimisaja sobivates seinalaadijates või laadimisjaamades alla kahe ja poole tunni vaatamata aku mahutavuse kasvule.

Põhivarustuse kahekambriline kaheklapitehnikaga õhkvedrustus

Uued Porsche Cayenne Turbo E-Hybridi mudelid saavad põhivarustusena adaptiivse õhkvedrustuse, kus kasutatakse kahe õhukambri ja kahe klapi tehnoloogiat. See võimaldab reguleerida vedrustuse tööd kokkusurumise ja tagasipõrke faasis teineteisest sõltumatult. Niisugune tehnoloogia parandab võrdselt nii mugavust kui ka turvalisust, pakkudes veelgi laiemat tööspektrit vedrustuse Comfort- ja Sport Plus-seadistuste vahel. Vedrustus ühendab kindla juhitavuse dünaamilistes kurvides ja mugavusele orienteeritud käitumisega väikestel kiirustel ning summutab maksimaalselt ka kere piki- ja põiksuunas kaldumist. Porsche täiustatud kurvistabiilsuse juhtsüsteem (PTV Plus) on Cayenne Turbo E-Hybridil põhivarustuses. Külgkallet korvav  Porsche dünaamiline veermikuhaldus (PDCC) ja tagarattaroolimine on saadaval lisadena.

Cayenne Turbo E-Hybridi mudeli tippklassi kinnitavad mõlema kereversiooni (linnamaastur ja kupee) disainid. Mõlemal verisoonil on Turbo-mudeleid iseloomustav esiosa disain, kus eripäradeks on suurendatud õhuvõtuavad ja neid rõhutavad läikivmustad õhusuunajad. Rattakoobaste viimistlus ja kerevärvi põrkeplast toovad samuti esile suutlikkusele orienteeritud iseloomu. Turbo E-Hybridi mudelite iseloomulikeks lahendusteks on veel kaks matistatud roostevabast terasest topelt-summutiotsa ja punased pidurisadulad.

Auto sisemuses annavad suutlikkusele pööratud kõrgendatud tähelepanust märku alumiiniumist ehisosad armatuurlaua ja uksepolstrite viimistluses. Lage katab Race-Texist polster. Põhivarustusse kuuluvad soojendusega GT-sportrool, lüliti sõidurežiimide kiireks ja mugavaks valimiseks ning 18 suunas reguleeritavad nahkkattega sportistmed. Soovi korral on saadaval ka 14 suunas reguleeritavad nahkkattega komfortistmed.

Uus Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid saab ka kõik uued funktsioonid, mis 2023. aasta alguses esitletud uuendatud mudelil juurutati. Sinna kuuluvad uus juhikoht, kus nõgus täisdigitaalne näidikupaneel on vabaltseisva disaini ja muudetavate kuvaprofiilidega, uue disaini saanud keskkonsool ning lisavarustusena valitav eesmise kaasreisija ekraan. Uuenduslikud kõrgresolutsiooniga HD-LED-maatriksesituled on uutel Turbo E-Hybridi mudelitel põhivarustuses ning pakuvad pimedas suuremat mugavust ja turvalisust.

Veelgi suutlikum: GT-paketiga Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé

GT-paketiga uus Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé näitab end veelgi sportlikumas valguses. See toob hübriidmudelile mitmed valitud suutlikkusfunktsioonid Cayenne Turbo GT-lt, võimsalt maanteesõidule sihitud mudelilt, mida mõnel turul enam ei pakuta. Kõik veermiku- ja juhtsüsteemid, sealhulgas õhkvedrustus on spetsiaalselt uue mudeli tarvis häälestatud. Kere paikneb 10 millimeetrit madalamal. GT-le mõeldud amorditugilaagrid suurendavad esirataste külgkallet -0,58 kraadi võrra ning koos laiemate esiratastega võimaldavad kurvide läbimisel veelgi dünaamilisemat rooli tagasisidet, suuremat roolimistäpsust ja märkimisväärselt paranenud haardumist kurvides. Kõrgtõhusad Porsche keraamilised komposiitpidurid (PCCB) kuuluvad samuti GT-paketti. Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé dünaamikat saab veelgi parandada põhivarustuses olevate 22-tollistele ratastele paigaldatavate sportrehvidega, külgkalde korvamise aktiivsüsteemi (PDCC) ja tagarattaroolimisega.

GT-paketiga Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé ühendab oma silmapaistvad sõiduomadused uue E-Hybrid-süsteemi mitmekülgsusega, pakkudes dünaamilise suutlikkuse ja tõhususe kõige laiemat spektrit Cayenne’i mudelkonnas. Väljastpoolt paistab GT-pakett silma iseloomuliku, mustade keredetailidega ilmestatud ninaosa, mustade rattakoopalaiendite, katusespoileri süsinikkiust otsaplaatide, Turbo GT titaanist väljalaskesüsteemi keskasendis summutiotste ja süsinikkiust tagadifuusoriga. Katus valmistatakse kergest süsinikkiust. GT-paketiga uus Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé kiirendab 0-100 km/h 3,6 sekundiga ning saavutab tippkiiruseks 305 km/h.

Saadavus ja hinnad

Uus Turbo E-Hybrid on teine kolmest hübriidmudelist, mida Porsche 2023. aastal tutvustab. Seda saab nüüdsest tellida peaaegu kõigil Porsche müügiturgudel. Eestis algab hind 175 980 eurost, mis sisaldab käibemaksu ja turukohast varustust. Kupeeversiooni hind algab 179 610 eurost. GT-paketiga Cayenne Turbo E-Hybridi, mille hind Eestis algab 208 140 eurost, saadavus piirdub turgudega, kus Cayenne Turbo GT ei ole kohalike regulatsioonide tõttu enam saadaval. See kehtib enamiku Euroopa Liidu turgude, aga ka Jaapani, Hongkongi, Taiwani ja Singapuri kohta.

 

Cayenne Turbo E-Hybrid

Keskmine kütusekulu 2,0–1,7 l/100 km (WLTP), keskmine CO2 heide 45–39 g/km (WLTP), keskmine elektritarve  31,7–29,9 kWh/100 km (WLTP), elektriline sõiduulatus (EAER) 70–73 km, elektriline sõiduulatus linnas (EAER city) 76–82 km

Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé

Keskmine kütusekulu 2,0–1,7 l/100 km (WLTP), keskmine CO2 heide 45–39 g/km (WLTP), keskmine elektritarve 31,8–30,1 kWh/100 km (WLTP), elektriline sõiduulatus (EAER) 70–72 km, elektriline sõiduulatus linnas (EAER city) 76–81 km

GT-paketiga Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé

Keskmine kütusekulu (kaalutud) 1,9–1,8 l/100 km (WLTP), keskmine CO2 heide 43–40 g/km (WLTP), keskmine elektritarve 31,1–30,2 kWh/100 km (WLTP), elektriline sõiduulatus (EAER) 71–72 km, elektriline sõiduulatus linnas (EAER city) 79–82 km

Kõik Porsche pakutavad uued sõidukid on saanud tüübikinnituse WLTP kohaselt. WLTP väärtustest tuletatud ametlikud NEDC väärtused uutele sõidukitele pole 1. jaanuarist 2023 enam saadaval ja seetõttu neid ei mainita.

Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf

Viimati muudetud: 05.01.2024