Porsche laiendab oma Panamera sportsedaani jõuallikate valikut. Osana E-Performance strateegiast lisati äsja mudeliportfelli Panamera 4 E-Hybrid ja Panamera 4S E-Hybrid. Kaasaegset ajamitehnoloogiat pakutakse Panamerale nüüd kokku nelja suutlikkusvariandina.
Jõuallikas: optimeeritud hübriidsuutlikkus
Panamera 4 E-Hybrid on erakordselt tõhus ja mitmekülgne. Võimsa kiirenduse tekitamiseks ühendas Porsche uue hübriidsüsteemi põhjalikult revideeritud 2,9-liitrise V6-biturbo-bensiinimootoriga (224 kW/304 hj). Süsteemivõimsus 346 kW (470 hj) ja maksimaalne pöördemoment 650 Nm võimaldavad jõuda paigalt kiiruseni 100 km/h 4,1 sekundiga ning saavutada tippkiiruseks 280 km/h. Panamera 4 E-Hybridi täiselektriline sõiduulatus pikenes WLTP-tsüklis (EAER city) 96 kilomeetrini.
Panamera 4S E-Hybrid rõhub rohkem sõidudünaamikale ja võimsuse ühtlasele jaotusele pöörete skaala ülemises osas. See 2,9-liitrine kuuesilindriline topeltturboga mootor arendab 260 kW (353 hj). Süsteemivõimsus on 400 kW (544 hj) ja maksimaalne pöördemoment 750 Nm. Panamera 4S E-Hybrid jõuab paigalt 100 km/h kiiruseni 3,7 sekundiga ning saavutab tippkiiruseks 290 km/h.
Eelmise põlvkonnaga võrreldes pakuvad kõik Panamera hübriidmudelid pikemat elektrilist sõiduulatust, kiiremat laadimist, paremat reaktsiooni gaasipedaalile ning paremat sõidusuutlikkust peaaegu kõigis valdkondades. Uus kõrgepingeaku brutomahutavusega 25,9 kWh on võrreldava ruumala juures umbes 45 protsenti mahukam. Samal ajal lühendab uus 11 kW vahelduvvoolu-pardalaadur laadimisaja 2 tunnile ja 39 minutile. Täiesti uus elektrimootor võimsusega 140 kW (190 hj) ja pöördemomendiga 450 Nm on eelkäijast märksa võimekam. See on integreeritud PDK-käigukasti korpusesse ja õlijahutuskontuuri tõhusal ja kaalu optimeerival viisil. Sisemise rootori (rootor pöörleb staatori sees) konstruktsioon vähendab inertsmomenti 50 protsendi võrra, parandades reaktsiooni gaasipedaali vajutamisele. Elektrimootori energia regenereerimise võimsus on 88 kW, mis annab samuti panuse Panamera hübriidmudelite märkimisväärselt kasvanud elektrilisele sõiduulatusele.
Optimeeritud strateegiaga hübriidsõidurežiimid
Neli E-Hybrid-mudelitele eriomast optimeeritud sõidurežiimi, samuti täiustatud sõidurežiimid Sport ja Sport Plus optimeerivad veelgi E-Hybrid-mudelite tõhusust. Sõidukid alustavad liikumist alati täiselektrilises sõidurežiimis E-Power. Kui aku täituvus langeb alla teatud miinimumväärtuse, lülitub süsteem automaatselt režiimi Hybrid Auto, mis kasutab hetkel valitsevatele sõiduoludele vastavat tööstrateegiat. Aktiveeritud marsruudi kavandamine režiimis Hybrid Auto optimeerib tööstrateegiat veelgi tänu eesootava marsruudi teadmisele. Sel viisil saab elektri jõul läbitavat vahemaad linnaliikluses maksimeerida ja tõhusust tõsta. Süsteem kasutab sel otsatarbel nii auto- kui ka navigatsiooniandmed.
Režiimis E-Hold hoitakse aku täituvust püsival tasemel. Seevastu režiimis E-Charge laeb sisepõlemismootor aku maanteesõidul ja kiirusel üle 55 km/h kuni 80 protsendini, kuna linnaliikluses kasutab Panamera ära hübriidajami pakutavaid tõhususe hüvesid. Režiimides Sport ja Sport Plus vähendab Porsche aku laadimisel sihttäituvust vastavalt 20 ja 30 protsendini (varem 30 ka 80 protsenti). See parandab efektiivsust ilma, et teeks järeleandmisi suutlikkuse osas.
Uuendusliku aktiivvedrustusega E-Hybridid
Porsche varustab kõik uue Panamera variandid adaptiivse kahekambrilise õhkvedrustuse ja Porsche aktiivvedrustusega (PASM), põhivarustuses sisalduvad samuti kaheklapilised amortisaatorid. Ka uuenduslik aktiivvedrustus Porsche Active Ride on E-Hybrid-mudelitele saadaval. See ühendab optimeeritud haardumise ja kurvisuutlikkuse mugavuse kõrge tasemega. Igal amortisaatoril – mis kõik on kaheklapitehnikaga – on elektriline õlipump, mida käitatakse 400-voldisest elektrisüsteemist ja mida saab rakendada amortisaatori kokkusurumise ja tagasikäigu suunal jõudude tekitamiseks. Selle tulemusena neelab vedrustus peaaegu täielikult tee ebatasasustest tingitud kere liikumised ning hoiab dünaamiliste sõidumanöövrite ajal sõidukit pidevalt horisontaalasendis. Amortisaatorid töötavad sagedusel kuni 13 Hz ehk neid saab ümber seadistada kuni 13 korda sekundis, tänu millele reageerivad need välkkiirelt ettetulevatele sõiduolukordadele ja teekatetele. See tehnika võimaldab juurutada ka selliseid uuenduslikke funktsioone nagu piki- ja põikikalde ülekompenseerimine, samuti kere tõstmist autosse sisenemise ja sealt väljumise ajaks.
Sportlikud detailid ja täiendatud põhivarustus
Kõik uue Panamera variandid on atleetliku ja värske disainiga. Esiosa iseloomustavad põhivarustusse kuuluvad uue kujuga LED-maatriksesituled ja täiendav horisontaalne õhuvõtuava. Sportsedaani tagaosas ilmestavad uut Panamerat üle kogu laiuse ulatuv tagatuli ja raamita tagaaken. Külgvaadet täiendavad hõbedased aknaraamid.
Panamera 4 E-Hybridi põhivarustus sisaldab 19-tolliseid velgesid, musti pidurisadulaid ja LED-maatriksesitulesid. Lisana on saadaval ka uuenduslikud kõrglahutusega HD-LED-maatriksesituled. Panamera 4S E-Hybrid paistab silma 20-tolliste Panamera AeroDesign-velgede, hõbedaste sportsummutiotsikute ja punaste pidurisadulatega. Soovi korral võivad pidurisadulad olla ka rohelised (Acid Green) või mustad. Panamera 4S E-Hybridi esisillale paigaldatakse põhivarustusena kuue kolviga pidurisadulad. Sellele mudelile on aga saadaval ka Porsche keraamilised komposiitpidurid (PCCB) koos 21-tolliste velgedega. Keraamilisest komposiitmaterjalist piduriketaste läbimõõt on esisillal 440 ja tagasillal 410 millimeetrit.
Turuletoomine ja hinnad
Porsche Panamera 4 E-Hybrid ja Panamera 4S E-Hybrid on nüüd sportsedaanidena tellitavad. Panamera laiendatud põhivarustus sisaldab parkimisabisüsteemi ja jahutusega telefonilaegast, kus nutitelefoni saab laadida võimsusega kuni 15 vatti. Saadaval on ka sellised lisad nagu tagarattaroolimine, kaugjuhtimisega parkimisabi, Porsche InnoDrive koos sõidurajal püsimise aktiivsüsteemiga, eesmise kaasreisija ekraan ja õhukvaliteedi süsteem. Teatud turgudel pakutakse ka pikendatud teljevahega Executive-keret. Selle põhivarustuses on muuhulgas neljatsooniline automaatkliimaseade ja suur keskkonsool.
Eestis algavad Panamera 4 E-Hybridi hinnad 126 730 eurost, Panamera 4 E-Hybrid Executive on saadaval hinnaga alates 138 300 eurost. Hinnad sisaldavad käibemaksu ja riigikohast varustust. Panamera 4S E-Hybrid on saadaval alates 141 990 euro eest. Tarned Euroopas algavad 2024. aasta teises kvartalis.
Panamera 4 E-Hybrid
Keskmine kütusekulu (kaalutud) 1,4–1,0 l/100 km (WLTP), keskmine CO2 heide (kaalutud) 32–22 g/km (WLTP), keskmine elektritarve (kaalutud) 27,6–25,3 kWh/100 km (WLTP), elektriline sõiduulatus (EAER) 79–93 km, elektriline sõiduulatus linnas (EAER city) 89–96 km
Panamera 4 E-Hybrid Executive
Keskmine kütusekulu (kaalutud) 1,4–1,0 l/100 km (WLTP), keskmine CO2 heide (kaalutud) 32–23 g/km (WLTP), keskmine elektritarve (kaalutud) 27,8–25,9 kWh/100 km (WLTP), elektriline sõiduulatus (EAER) 79–92 km, elektriline sõiduulatus linnas (EAER city) 86–95 km
Panamera 4S E-Hybrid
Keskmine kütusekulu (kaalutud) 1,4–1,1 l/100 km (WLTP), keskmine CO2 heide (kaalutud) 33–24 g/km (WLTP), keskmine elektritarve (kaalutud) 28,6–25,9 kWh/100 km (WLTP), elektriline sõiduulatus (EAER) 78–92 0km, elektriline sõiduulatus linnas (EAER city) 83–92 km
Kõik Porsche pakutavad uued sõidukid on saanud tüübikinnituse WLTP kohaselt. WLTP väärtustest tuletatud ametlikud NEDC väärtused uutele sõidukitele pole 1. jaanuarist 2023 enam saadaval ja seetõttu neid ei mainita.
Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf
Viimati muudetud: 05.04.2024