Porsche saavutas rekordtulemused ja alustas programmi Road to 20

Porsche saavutas rekordtulemused ja alustas programmi Road to 20

Sportautotootja lõpetas edukalt IPO aasta

  • Uued rekordid: kontserni müügitulu tõusis 37,7 miljardi euroni ja tegevuskasum 6,8 miljardi euroni.
  • Tarnete arv ja autotootmise netorahavoog jõudsid samuti kõigi aegade kõrgeimale tasemele.
  • Kontserni tegevuskasumi marginaal kasvas 16,0 protsendilt 18,0 protsendini.
  • Porsche läheb oma modernse luksuse strateegiaga edasi ning seab uue programmiga Road to 20 sihiks saavutada pikas perspektiivis kontserni tegevuskasumi marginaaliks üle 20 protsendi.
  • Tegevjuht Oliver Blume: „Rasketes tingimustes saavutasime selge vahega Porsche ajaloo parima tulemuse tänu tiimi suurepärasele sooritusele.“
  • Rahandusdirektor Lutz Meschke: „Road to 20 abiga teeme Porsche veelgi paindlikumaks ning meie kaubamärgi tugevamaks kui kunagi varem.“


„Rasketes tingimustes saavutasime selge vahega Porsche ajaloo parima tulemuse.“ Tegevjuht Oliver Blume ja rahandusdirektor Lutz Meschke on 2022. majandusaasta tulemustega rahul.

Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG lõpetas 2022. majandusaasta nelja uue rekordiga. Kontserni müügitulu aastal 2022 oli 37,6 miljardit eurot, mis teeb kasvuks 13,6 protsenti (2021: 33,1 miljardit eurot). Kontserni tegevuskasum oli 6,8 miljardit eurot, ületades aastataguse tulemuse 1,5 miljardi euroga (kasv 27,4 protsenti). Tarnete arv ja autotootmise netorahavoog jõudsid samuti 2022. aastal kõigi aegade kõrgeimale tasemele. Kontserni tegevuskasumi marginaal kasvas 16,0 protsendilt 18,0 protsendini. Tänavu läheb Stuttgardi sportautotootja oma modernse luksuse strateegiaga edasi ning on pikaajalise kasumieesmärgi saavutamiseks alustanud ambitsioonikat programmi Road to 20.

„Rasketes tingimustes saavutasime selge vahega Porsche ajaloo parima tulemuse,“ ütles juhatuse esimees Oliver Blume rahulolevalt tagasi vaadates. „Ka aastal 2022 suutsime oma klientidele pakkuda põnevaid uusi tooteid. See kõik on tiimi suurepärase soorituse tulemus.“

Porsche AG tellimuste raamatud on hästi täidetud ning mullu tarniti klientidele 309 884 sõidukit vaatamata sõjale Ukrainas, koroonapandeemiast tingitud raskustele ja katkestustele üleilmsetes tarneahelates. Tarnete arv kasvas aastaga 2,6 protsenti (2021: 301 915 sõidukit). 2022. majandusaastal kasvas autotootmise netorahavoog 3,7 miljardilt eurolt 3,9 miljardi euroni. „Meie eduteguriteks on paranenud hinnapositsioneerimine, tugev tootevalik, sõidukite müügi kasv, valuutakursside mõju ja meie range kuludistsipliin,“ ütles finants- ja IT-direktor ning juhatuse aseesimees Lutz Meschke.

Road to 20 teeb Porsche veelgi paindlikumaks ja kaubamärgi tugevamaks

Porsche tiim seab endale kõrged eesmärgid ka tulevikuks. 2023. aastal alustas ettevõte oma ambitsioonikat programmi Road to 20, millega Porsche seab sihiks saavutada pikas perspektiivis kontserni tegevuskasumi marginaaliks üle 20 protsendi. „Road to 20 abiga teeme Porsche veelgi paindlikumaks ning meie kaubamärgi tugevamaks kui kunagi varem,“ ütles Meschke. „Ning me vaatame värske pilguga üle kõik, alates meie tootevalikust ja hinnastamisest kuni kulude struktuurini. Tahame tõsta oma sissemaksete marginaalide kvaliteeti ja muuta oma tooted veelgi köitvamaks.“ Programm Road to 20 on eduka Profitability Programme 2025 jätk, millega Porsche muutis end eelmistel aastatel kriisikindlamaks.

Sellelt tugevalt positsioonilt kuulutas sportautotootja 29. septembril 2022 välja uue ajastu Euroopa suurima IPO ehk aktsiaemissiooniga (turu kapitaliseerimise mõttes). „Me saame nüüd olla veelgi rohkem keskendunud ja koguda veelgi kiirust,“ selgitas Meschke. „Taassaavutatud autonoomia annab meile täiendavat ettevõtlusvabadust. Tugevdame konkreetseid võimekusi võtmesuundades nagu tarkvara ja akutehnoloogia.“

Porsche keskendub eriseeriatele ja laiendab Sonderwunsch-programmi

Porsche jätkab oma modernse luksuse strateegiaga. Konsultatsioonifirma Brand Finance uuringu „Luxury & Premium Report“ kohaselt on Porsche maailma kõige väärtuslikum luksuskaubamärk. „Me ühendame väljapaistva toote äärmiselt isikliku kogemusega. Kaubamärgiga, mis võtab ühiskonnas vastutuse,“ ütles Oliver Blume. „Laiendame oma tooteportfelli uute sportautokontseptsioonidega. Samuti jätkame keskendumisega piiratud mahuga eriseeriatele ja laiendame tulevikus Sonderwunsch-programmi. Tahame oma klientide soovidele ja elustiilile vastu tulla veelgi rohkem kui praegu, ületades ikka ja jälle nende ootusi.“

Ambitsioonikas elektristrateegia täiselektrilise Cayenne’iga

Samal ajal soovib Porsche jätkata oma ambitsioonikat elektrifitseerimise strateegiat. Täiselektriline Macan on jõudnud lõpusirgele ning muutub klientidele kättesaadavaks aastal 2024. Täiselektriline 718 on kavandatud aastakümne keskele. Keskpikas perspektiivis on see saadaval üksnes täiselektrilise mudelina. Sellele järgneb täiselektriline Cayenne. Linnamaasturi neljas põlvkond rõhutab Porsche eesmärki tarnida aastal 2030 uutest sõidukitest üle 80 protsendi täiselektriliste mudelitena.

Porsche kavatseb samuti laiendada tooteportfelli ülespoole täiselektrilise linnamaasturiga, mis positsioneeritakse Cayenne’ist kõrgemale. Uue sõiduki kontseptsioon on loodud pakkuma tugevat suutlikkust ja automatiseeritud juhtimisfunktsioone koos Porsche tüüpilise katusejoonega, lisades sellele täiesti uue kogemuse sõiduki sisemuses. Sõiduk hakkab põhinema Porsche väljatöötatud platvormil SSP Sport. „Sellega kriipsutame alla ja tugevdame oma sportlik-luksuslikku positsioneeringut. Oleme täheldanud kasvavaid kasumeid selles segmendis, eriti Hiinas ja USA-s,“ selgitas Blume.

Veel 2023. aasta jooksul teeb Cayenne läbi ühe põhjalikuma uuenduskuuri Porsche ajaloos. Kolmanda põlvkonna mudeli täiendused sisaldavad edasiarendatud, pikema sõiduulatusega pistikhübriide. Tänu uuele veermikule laieneb ka võimekuse skaala, tasakaalustades Porschele kuulsust toonud sooritusvõime maanteel pikamaasõidu mugavuse ja maastikusuutlikkusega.

Porsche on endale seadnud ka auahned eesmärgid jätkusuutlikkuse alal. Selle strateegia raames töötab ettevõte oma sõidukitele neto-süsinikuneutraalse väärtusahela saavutamiseks aasta 2030. See sisaldab ka tulevaste akutoitel elektrisõidukite neto-süsinikuneutraalset kasutamisfaasi (põhineb hinnangulisel koguläbisõidul 200 000 kilomeetrit sõiduki kohta).

2022. aastal käivitas Porsche koos partneritega e-kütuste piloottehase Tšiilis. Tootmine käib seal alates detsembrist. „Sellega oleme näidanud, et e-kütuseid saab toota tööstuslikes mastaapides,“ ütles Blume.

Sajjad Khan võtab aastal 2023 üle uue auto-IT osakonna

Porsche IT-tiim saab aastal 2023 märkimisväärse tugevduse. Sellega liitub Sajjad Khan, kes hakkab juhatuses vastutama uue osakonna – auto-IT – eest. „Oleme väga rahul, et Sajjad Khani näol saime endale Porschesse kogenud ja väga heade sidemetega spetsialisti,“ ütles Blume. „Koos viime auto-IT osakonnas oma strateegia ellu tõhusalt ja klientidele keskendudes.“

Aastal 2022 tegi Porsche veel ühe sammu digiteerimise alal. Porsche Digitali, MHP ja Porsche IT oskusteadmised ühendati ning moodustati vilgas allüksus Digital Family. „Nüüd töötavad nad koos veelgi tihedamalt, võimaldades meil ümberkujunduste protsessi edasi tõugata veelgi suurema keskendumisega,“ ütles Meschke. „Ning me oleme IT-spetsialistide jaoks meelitavam tööandja kui kunagi varem. Porsches saavad tarkvaraspetsialistid töötada koos maailma tehnikagigantidega – sõidukite kallal, mis on ihaldusväärsed kogu planeedil.“

Juhatus teeb ettepaneku maksta dividende 1,01 eurot eelisaktsia kohta

Eduka IPO järel on Porsche aktsiad edenenud positiivselt. Kõigest 81 päeva pärast aktsiaturule siirdumist lülitati need kiirsisenemise protseduuriga Saksamaa aktsiaturu DAX-indeksisse. Aktsiahind tõusis pakkumishinnalt 82,50 eurot 114 euroni (seisuga 28. veebruar 2023)1. See vastab turukapitalisatsioonile 108 miljardit eurot2. „Kapitaliturud on tunnustanud meie tugevat positsiooni suutlikkusele fokuseeritud ja sõltumatu luksuskaubamärgina,“ ütles Meschke. „Samal ajal saame valikuliselt rakendada sünergiat Volkswageni kontserniga. Sellest võidavad ka meie aktsionärid.“ 2022. majandusaastal oli kasum lihtaktsia kohta 5,43 eurot ja kasum eelisaktsia kohta 5,44 eurot. Juhatus teeb iga-aastasel üldkoosolekul ettepaneku maksta 2022. majandusaasta kohta dividende 911 miljonit eurot. Lisades sinna eelisaktsiate täiendavad viis miljonit eurot dividende, on kogusumma 916 miljonit eurot. See tähendab 1,00 eurot lihtaktsia ja 1,01 eurot eelisaktsia kohta.

Porsche kinnitas keskpikad ja pikaajalised eesmärgid

Porsche AG kinnitas oma keskpikad ja pikaajalised eesmärgid. „Kui majanduslikult keerulised tingimused ei muutu edaspidi märkimisväärselt intensiivsemaks, prognoosime kontserni tegevuskasumi marginaali 2023. majandusaastal vahemikku 17 kuni 19 protsenti,“ ütles Meschke. See hinnang põhineb kontserni müügitulul vahemikus umbes 40 kuni 42 miljardit eurot. Meschke: „Pikas perspektiivis seame sihiks kontserni tegevuskasumi marginaali üle 20 protsendi.“

Aastal 2023 on Porschel kaks põhjust pidutseda: 75 aastat Porsche sportautosid ja 60 aastat 911. Juunis naaseb sportautotootja Le Mansi 24 tunni sõidule. Klassikalise võidusõidu sajandal aastal võitleb Porsche jälle üldvõidu eest värskelt väljatöötatud Porsche 963-ga.

Video: Porsche: chasing dreams for 75 years 

Viimati muudetud: 16.10.2023