Porsche tarnis aasta esimese üheksa kuuga 242 722 sõidukit

2023. aasta esimese kolme kvartaliga tarnis Porsche oma klientidele kõikjal maailmas kokku 242 722 sõidukit. Mulluse sama ajavahemikuga võrreldes on seda 10 protsenti enam. „Meie strateegiline fookus on eksklusiivsetel, suuresti isikupärastatud toodetel meie klientide jaoks. Üleilmse majandusliku ebakindluse aegadel on meie äärmiselt tasakaalustatud üleilmne müügistruktuur hetkeseisuga tohutu eelis,“ ütles Porsche AG müügi- ja turundusdirektor Detlev von Platen.

  • Tarnete arv kasvas eelmise aasta sama ajaga võrreldes 10 protsenti
  • Eksklusiivne tooteportfell tagab jätkuvalt kõrge ihaldatavause
  • Taycani märkimisväärne tõus

2023. aasta esimese kolme kvartaliga tarnis Porsche oma klientidele kõikjal maailmas kokku 242 722 sõidukit. Mulluse sama ajavahemikuga võrreldes on seda 10 protsenti enam. „Meie strateegiline fookus on eksklusiivsetel, suuresti isikupärastatud toodetel meie klientide jaoks. Üleilmse majandusliku ebakindluse aegadel on meie äärmiselt tasakaalustatud üleilmne müügistruktuur hetkeseisuga tohutu eelis,“ ütles Porsche AG müügi- ja turundusdirektor Detlev von Platen.

 


Porsche AG müügi- ja turundusdirektor Detlev von Platen

Tugev nõudlus Euroopas ja ülemeremaades

Euroopas tarnis Porsche esimese üheksa kuuga 51 742 sõidukit, mis teeb kasvuks 23 protsenti. Ka koduturul Saksamaal oli uue auto kätte saanud klientide arv suurem kui mullu sama ajavahemikuga – 24 814 autot tähendab 19-protsendilist kasvu. Põhja-Ameerikaski tuli kasvuprotsent kirjutada kahekohalise arvuga. 64 487 tarnitud sõidukit on 14 protsenti mullusest rohkem. Hiinas tarnis Porsche jaanuarist septembrini 60 748 sõidukit, mis tähendab 12-protsendilist langust. Selle peapõhjus oli piirkonnas kestev keerukas majandusolukord. Ülemeremaades ja arenevatel turgudel tarniti klientidele 40 931 sõidukit, kasv oli seal 23 protsenti.

911 on üks menukamaid mudeleid

Tarnete arvu märkimisväärse, 27-protsendilise kasvuga on Porsche 911 jätkuvalt äärmiselt menukas Porsche klientide seas. 911 mudeleid tarniti esimese kolme kvartaliga kokku 38 789.

Ka aprillis maailma-esmaesitluse teinud uue Cayenne’i järele valitseb kõrge nõudlus. Esimese üheksa kuu jooksul tarniti neid luksuslinnamaastureid 64 457 eksemplari (-3%). Tarnete arvu väikese languse taga on mudeli järk-järguline turuletoomine erinevates piirkondades. Laias plaanis tähendas see toote saadavuse ajutist langust neis piirkondades, kus turuletoomine leidis aset hiljem. Porsche Macan tarniti 68 354 kliendile (+15%). Luksussedaani Panamera tarned ulatusid 26 779 eksemplarini (+5%). 718 Boxsteri ja 718 Caymani mudeleid tarniti kokku 16 458 korral (+18%).

Taycani tõus

Taycani tarnete arv tõusis oluliselt. Uue sõiduki sai kätte 27 885 klienti ehk 11 protsenti mullusest enam. Detlev von Platen: „Taycan on edulugu alates turuletoomisest 2019. aastal. Tänavu ootame müügi olulist kasvu eelmise aastaga võrreldes, vaatamata raskustele tarneahelates ning erinevatele arengutele elektriautode turgudel maailma eri piirkondades.“

Detlev von Platen on ka veendunud kalendriaasta järelejäänud osa suhtes: „Nii tarnete arv kui ka nõudlus meie margi mudelite järele püsivad kõrgel tasemel. Seetõttu alustame viimaste kuude lõpuspurti jõuliselt ja tarmukalt. Samal ajal jääme tähelepanelikuks ja keskendume järjepidevale väärtusepõhisele kasvule.“

PORSCHE AG      
Tarned   jaanuar–september  
  2022 2023 Erinevus
Kogu maailm 221 512 242 722 +10%
Saksamaa 20 850 24 814 +19%
Põhja-Ameerika 56 357 64 487 +14%
Hiina 68 766 60 748 -12%
Euroopa (välja arvatud Saksamaa) 42 204 51 742 +23%
Ülemeremaad ja arenevad turud 33 335 40 931 +23%

Viimati muudetud: 05.01.2024