Tarnete arv kasvas Saksamaal ja Euroopas
Porsche säilitas 2022. aasta esimesel poolel tarnete tugeva arvu vaatamata hulgale raskustele. Sportautotootja tarnis jaanuarist juunini oma klientidele kogu maailmas kokku 145 860 sõidukit. Seda on viis protsenti vähem kui eelmisel aastal. „Meie koos oma edasimüüjatega läbisime edukalt esimese poolaasta, mida ilmestasid välised mõjurid ja ebakindlus,“ ütles Porsche AG müügi- ja turundusdirektor Detlev von Platen. „Lisaks raskustele, mida põhjustas koroonapandeemia taaspuhkemine Hiinas ja teisel turgudel, saatsid meid veel jätkuvad raskused seoses tarneahelate ja logistikaga. Samal ajal on meie mark endiselt ihaldatud ja meie toodete menu püsib. Eeldatavalt tuleb teine poolaasta dünaamiline. Eelmistele aastatele sarnaselt oleme tuleviku osas optimistlikud ja kavatseme aasta järelejäänud kuud läbida täisaurul.“
Kasv Saksamaal ja Euroopas
Turuolukord maailma eri osades oli esimesel poolaastal erinev ning väga erinevad olid seetõttu ka tarnete arvud. Euroopas kasvas tarnitud sõidukite hulk 43 087-ni. See tähendan seitsmeprotsendilist kasvu võrreldes niigi tugevate mulluste näitajatega. Sama kehtib Porsche koduturu Saksamaa kohta. 2022. aasta esimese kuue kuuga tarnitud 13 785 sõidukit märgib eelmise aastaga võrreldes viieprotsendilist kasvu. Hiinas suutis Porsche klientidele tarnida 40 681 sõidukit vaatamata kuudepikkusele karantiinile mitmetes linnades. Tarnete arv langes siiski 16 protsenti eelmise aasta sama ajaga võrreldes. Ent vaadates kogu noobel- ja luksusautode segmendi langust Hiinas (jaanuarist maini 23 protsenti), saavutas Porsche oma suurimal üksikturul siiski muljetavaldava tulemuse. Porsche klientidele Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas, Aafrikas ja Lähis-Idas tarniti kokku 62 245 sõidukit. USA-s tarnis Porsche oma klientidele 32 529 sõidukit, ehkki pidi silmitsi seisma transpordiprobleemidega. See tulemus saavutati mulluse, kõigi aegade parima esimese poolaasta taustal.
Cayenne on jätkuvalt menukaim Porsche
Nõudlus linnamaasturite järele püsib jätkuvalt kõrge. Cayenne anti üle kokku 41 947 kliendile. Teisel kohal oli Macan 38 039 tarnega. Legendaarset sportautot 911 tarniti kogu maailma 21 616 korral. Taycan anti üle 18 877 kliendile – vaatamata pudelikaeladele tarneahelas, mis enim mõjutasid just täiselektrilist Porschet. Panamerasid tarniti 15 604 tükki, kuna samal ajal said kliendid kätte ka 9777 718 Boxsterit ja 718 Caymani.
„Läheme kolmandale kvartalile vastu energiast ja optimismist pakatavana ning lisaks tarnetele jätkame ka keskendumist oma klientidele ainulaadsete margikogemuste pakkumisele,“ lisas von Platen.
Viimati muudetud: 16.10.2023