Uus Taycan Sport Turismo: praktiline ja mitmekülgne, aga sportauto dünaamikaga

Infot Taycani mudelite standard- ja lisavarustuse ning hindade kohta saab konfiguraatorist.

Saadaval on kokku viis mudelit – taga- ja nelikveoga ning kahes suuruses akuga.

Taycan Sport Turismo on Porsche uuendusliku elektrilise sportauto uusim kereversioon. Mudelkond saab nüüd uhkustada kolme erisuguse kerega, juba varem olid olemas sportsedaan ja Cross Turismo. Uus erim on mõeldud inimestele, kes soovivad Taycan Cross Turismo igapäevast praktilist kasutusväärtust ühendada Taycani sportsedaani sõiduomadustega. Taycan Sport Turismo perekonna esimese liikmena tuuakse 2022. aasta veebruari lõpus välja GTS. Vaid kolm nädalat hiljem, märtsi keskel jõuavad avalikkuse ette järgmised mudelid. Taycan Sport Turismole on uue lisana saadaval muudetava läbipaistvusega (Sunshine Control) panoraamkatuseaken. Selle eriomaduseks on elektriliselt reguleeritav kaitse pimestamise eest.

Kevadest on valida viie versiooni vahel:

•       Taycan Sport Turismo võimsusega 240 kW (326 hj) ja tagaveoga, soovi korral saadaval sõiduakuga Performance Battery Plus ja võimsusega 280 kW (380 hj), hind alates 86 430 eurost

•       Taycan 4S Sport Turismo võimsusega 320 kW (435 hj) ja nelikveoga, soovi korral saadaval sõiduakuga Performance Battery Plus ja võimsusega 360 kW (490 hj), hind alates 107 440 eurost

•       Taycan GTS Sport Turismo võimsusega 380 kW (517 hj) ja nelikveoga, hind alates 133 120 eurost

•       Taycan Turbo Sport Turismo võimsusega 460 kW (625 hj) ja nelikveoga, hind alates 154 450 eurost

•       Taycan Turbo S Sport Turismo võimsusega 460 kW (625 hj) ja nelikveoga, hind alates 188 050 eurost

„Sport Turismo väljatoomine kolmanda kerevariandina lisab meie elektrilise sportauto mudelivalikusse atleetliku ja praktilise kõigeoskaja,“ ütles Taycani mudelkonna asepresident Kevin Giek. „Olen kindel, et uus variant jätkab Taycani edulugu. Sport Turismo viie mudeli tasakaal ja mitmekesisus on minu arvates eriti kütkestav: valikus on olemas kõik alates uskumatult vilkast tagaveolisest mudelist kuni ülivõimsa Turbo S-ini.“

Taycan Turbo S Sport Turismo saavutab kiiruse 100 km/h paigaltstardist kõigest 2,8 sekundiga ning tippkiirus on 260 km/h. Suurima sõiduulatusega mudel on Taycan 4S Sport Turismo, mis WLTP-tsükli järgi läbib ühe laadimisega 498 kilomeetrit. Uusima Taycani põlvkonda kuuluvad nelikveolised Sport Turismo mudelid paistavad silma eriti tõhusate sõidustrateegiatega. Aku termoregulatsiooni ja laadimisfunktsioone on samuti täiustatud.

Mõlemat akut saab 5-protsendiselt täituvuselt 80 protsendini laadida 22 minuti ja 30 sekundi jooksul. See tähendab samuti, et täiendava 100 km sõiduulatuse lisamiseks kulub kõigest viis minutit.

Funktsionaalne disain paljude praktiliste detailidega

Taycan Sport Turismo saab samasuguse sportliku silueti, tagaosa suunas langeva katusejoone ja funktsionaalse disaini nagu Taycan Cross Turismo. Erinevalt sõsarmudelist puuduvad Taycan Sport Turismol maastikusõidule vihjavad disainielemendid. Mudel on saadaval ka tagaveolisena.

Tagaistmetel on pearuum üle 45 millimeetri võrra suurem kui Taycani sportsedaanis. Ka juhiistme kohal on 9 millimeetrit rohkem kõrgust. Suur tagaluuk võimaldab hõlpsat ligipääsu pakiruumile. Laadimisava on märksa laiem (801 mm) ja kõrgem (543 mm) kui sedaanil (vastavalt 434 ja 330 mm).

Tagumise pakiruumi täpne maht sõltub olemasolevast varustusest. Kui autole on paigaldatud helipakett Plus, mahutab pakiruum kuni 446 liitrit (sedaanil 407 l). BOSE® Surround-helisüsteemiga (kuulub Taycan Turbo Sport Turismo põhivarustusse) on mahutavus 405 liitrit. Tagaistmete kokkuklappimisel (ositi suhtes 60:40) saab aga pakiruumi mahu kasvatada vastavalt 1212 või 1171 liitrini. Ning seda enne, kui arvesse võetakse eesmise pakiruumi 84-liitrine maht.

Muudetava läbipaistvusega panoraamkatuseaken: läbipaistev või matt ühe sõrmeliigutusega

Uue Sunshine Control-panoraamkatuseakna eriomaduseks on elektriliselt tüüritav läbipaistvus. Suur klaaspind on jagatud üheksaks ribaks, mida saab eraldi juhtida. See tähendab, et kogu katuse üksikud ribasid saab soovi korral muuta läbipaistvaks või matiks. Viimasel juhul jääb auto interjöör siiski valgustatuks.

Lisaks läbipaistvale (Clear) ja matile (Matt) on olemas ka kaks vahepealset seadistust – Semi ja Bold. Need on kindlaksmääratud seadistused kitsaste või laiade ribadega. Olemas on isegi dünaamiline seadistus Roller Blind, mis aktiveerib üksikute ribade järjestikuse lülitamise, kui Taycani juht libistab sõrmega üle ekraanil oleva katuse kujutise.

Kaugjuhtimisega parkimine ja integreeritud Android Auto

Taycan Sport Turismo on kõrgeimal tasemel ka mugavuse, turvavarustuse ning teabe- ja meelelahutusfunktsioonide alal. Lisavarustusse kuuluv kaugjuhtimisega parkimissüsteem Remote Park Assist võimaldab juhil hallata parkimiskohale ja sealt välja sõitmist, olemata ise rooli taga. Automaatjuhtimine on võimalik nii sõidusuunaga paralleelsete kui ka risti asuvate parkimiskohtade ja garaažide korral. Süsteem tuvastab ise vaba koha ning mõõdab selle üle ultraheliandureid ja kaamerat pruukides.

Lisaks Apple Car Playle on eelmise mudeliaasta värskendusest saadik Porsche kommunikatsioonikeskusse (PCM) integreeritud Android Auto. PCM toetab nüüd lisaks iPhone’idele ka Google’i operatsioonisüsteemiga Android varustatud nutitelefone.

Häälassistent Voice Pilot on nüüd aga veelgi taibukam tavakõnega edastatavate korralduste mõistmisel. Navigatsioonisüsteem teeb oma arvutused kiiremini, kasutades põhiliselt sihtpunktide (POI) veebipõhist otsingut ning kuvab infot selgemalt. Charging Planner on samuti täiustatud, oskab paremini arvestada kiirlaadimisjaamadega ning vältida lühikesi laadimispeatusi. Peale selle saab laadimisjaamu nüüd liigitada võimsusklassidesse.

 

Taycan Cross Turismo mudelid

NEDC: keskmine energiakulu 27,4–25,7 kWh/100 km, heitgaaside keskmine CO2 sisaldus 0 g/km

WLTP: keskmine energiakulu 24,7–20,2 kWh/100 km, heitgaaside keskmine CO2 sisaldus 0 g/km

Sõiduulatus elektriga 358–498 km, linnas 433–620 km

Energiakulu ja heitmehulga andmed on saadud vastavalt seadusega määratud mõõtemeetoditele. Kõik Porsche pakutavad uued autod on saanud tüübikinnituse vastavalt kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) nõuetele, NEDC-tsükli näitajad on seetõttu tuletatud WLTP näitajatest.

Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf

Viimati muudetud: 16.10.2023