Infot Macani mudelite standard- ja lisavarustuse ning hindade kohta saab konfiguraatorist.
Linnamaasturi uus, iseäranis dünaamilise seadistusega erim
Porsche edukale mudelkonnale lisati Macan T. See on esimene neljaukseline sportauto, mis kannab varem ainult 911 ja 718 mudelitel pruugitud spetsiaalmärgistust. Täht T on Porsche puhul märkinud ainulaadset dünaamilise sõidu vormi 1960ndatest aastatest saadik. See on lühend sõnast „Touring“ ja tähistab mudeleid, mis pakuvad eriti vahetut sõidukogemust tänu täpsele häälestusele, eksklusiivsele varustusele ja tõhusatele mootoritele. 1968. aasta Porsche 911 T vaimule vastavalt saab uus Macan T hämmastavalt dünaamilise seadistuse ja kerge kaheliitrise töömahuga turbomootori, millele lisanduvad atleetlik disain ja sportliku sõidustiili tarvis ideaalne põhivarustuse valik. See kontseptsioon paigutab Macan T mudeligammas Macani ja Macan S-i vahele.
Kaheliitrine turbomootor võimsusega 265 hj: kerge ja erksalt reageeriv
Macan T kaheliitrine neljasilindriline turbomootor ühendab suurepärase erksuse, väikese massi ja kompaktse konstruktsiooni, moodustades kaalu ja suutlikkuse ideaalset tasakaalu pakkuva terviku. Võrreldes Macan S-i ja GTS-i 2,9-liitrise V6-biturbomootoriga koormab Macan T jõuallikas esisilda 58,8 kg võrra vähem. See annab sõidukile eeskujuliku suutlikkuse paigaltvõtul ja optimaalsed kurvisõiduvõimed.
Macan T arendab 195 kW (265 hj) võimsust ja 400 Nm pöördemomenti, mis sobivad sõiduki täpse konstruktsiooniga ja tagavad meeliülendava sõidu. Kompaktsetele linnamaasturitele omaselt ühendatakse mootor kiireid käiguvahetusi võimaldava seitsmekäigulise topeltsiduriga käigukastiga (PDK) ja nelikveosüsteemiga (PTM). Laias vahemikus saadaolev pöördemoment tagab silmapilkse kiirenduse kõigis sõiduoludes. Põhivarustusse kuuluva Sport Chrono-paketiga, mis sisaldab ka sõidurežiimi lülitit ja Sport Response-nuppu roolirattal, läbib Macan T kiirenduse 0–100 km/h 6,2 sekundiga ning saavutab tippkiiruseks 232 km/h.
Eriseadistusega veermik on 15 mm või rohkemgi madalam
Macan T on ainus Porsche mudel, mis saab põhivarustusse Porsche aktiivvedrustuse (PASM) koos terasvedrudega, samuti lastakse kere 15 mm võrra madalamale. Stabilisaatorivarvad esisillal on jäigemad ja auto veermiku häälestus on optimeeritud sõidukile ja jõuallikale täiusliku vedrustuse tagamiseks, mis lõpptulemusena kindlustab väga hea tagasiside roolimisel ja vilka juhitavuse.
Porsche nelikveosüsteem (PTM) on samuti kohandatud Macan T vajadustele ning konstrueeritud nii, et enamik veojõust suunatakse tagasillale. Lisavarustusena saab PASM-i täiendada õhkvedrustusega ja lasta keret veel 10 mm võrra allapoole – see on neljasilindrilise mootoriga Macanide puhul uus võimalus. Lisada saab ka Porsche täiustatud kurvistabiilsuse juhtsüsteemi (PTV Plus), mis on kohandatud T-mudeli kiirusomadustega ning muudab sõidudünaamika veelgi teravamaks.
Eksklusiivsed detailid sees ja väljas
Macan T erineb sõsarmudelitest ees, külgedel ja taga asuvate Agate Grey Metallic-värvitoonis disainielementide poolest. See eksklusiivne kontrasttoon on nähtav värvitud esikaitseraual, küljepeeglitel, küljekarpidel, katusespoileril ja taga asuvatel logodel. Läikivmustad sportlikud summutiotsad ja küljeakende sama värvi raamid kuuluvad põhivarustusse ning küljekarpe ehivad mustad Macan T logod. 20-tollised tumedad titaanikarva valuveljed Macan S on samuti osa põhivarustusest. Kerevärvi saavad kliendid valida 13 tava-, metallik- ja erivärvi hulgast.
Macan T interjööril on oma eripärane hõng. Põhivarustuse kaheksas suunas elektriliselt reguleeritavad soojendusega sportistmed saavad musta naha paketil põhineva eksklusiivse polstri. Esiistmete ja välimiste tagaistmete kesksiilud on triibulise mustriga Sport-Tex-materjalist ning eesmisi peatugesid ehib reljeefne Porsche vapp. Välimusest tuttavat kontrasttooni kohtab ka sõiduki sisemuses istmete, peatugede ja rooli hõbedaste tepingute vormis.
Põhivarustus sisaldab veel multifunktsionaalset soojendusega GT-sportrooli ning Sport Chrono-stopperit armatuurlaua ülaosas. Põhivarustuse ukslävekatted valmistatakse mustast alumiiniumist ja kannavad Macan T logo. Lisavarustusena võib tellida Race-Texiga kaetud ja süsinikkiust ehisosadega multifunktsionaalse GT-sportrooli ning õhuionisaatori.
Macan T saab ka kõik 2021. aasta suvel toimunud mudelivärskendusega kaasnenud uued elemendid nagu klaasi meenutava puutetundliku pinnaga uue keskkonsooli, samuti pideva internetiühendusega Porsche kommunikatsioonikeskuse (PCM), millel on 10,9-tolline puuteekraan ja navigatsioonifunktsioon põhivarustuses.
Porsche pakub Macan T mudelit alghinnaga 69 390 eurot, mis sisaldab käibemaksu. Uuele mudelile saab juba esitada tellimusi. Tarned algavad aprillis 2022.
Macan T
NEDC: keskmine kütusekulu 8,8–8,7 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 200 g/km
WLTP: keskmine kütusekulu 10,7–10,1 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 242–229 g/km
Lähemat infot, samuti foto- ja videomaterjali leiate Porsche meediakeskusest aadressil newsroom.porsche.com
Energiakulu ja heitmehulga andmed on saadud vastavalt seadusega määratud mõõtemeetoditele. Kõik Porsche pakutavad uued autod on saanud tüübikinnituse vastavalt kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) nõuetele, NEDC-tsükli näitajad on seetõttu tuletatud WLTP näitajatest.
Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf
Viimati muudetud: 16.10.2023