Cross Turismo maailma-esmaesitlus: kõigeoskaja elektri-sportautode seas

Taycan Cross Turismo sobib perfektselt teie elustiiliga tänu oma suuremale tagumisele pakiruumile ja avaramale interjöörile. Tema võimekust rõhutavad veelgi maastiku-disainipaketi iseloomulikud detailid. 
Taycan Cross Tursimo standard- ja lisavarustuse ning hindade kohta saab infot konfiguraatorist.

Porsche jätkab elektriautode kampaaniat Taycani uue variandiga.

Porsche tõi täna virtuaalsel maailma-esmaesitlusel avalikkuse ette Taycan Cross Turismo. Sportautotootja laiendab oma esimese täiselektrilise sportauto tooteportfelli selle mitmekülgse maastikuversiooni lisamisega, jätkates süstemaatilist edasiliikumist oma teel jätkusuutliku mobiilsuse suunas. Sarnaselt Taycani sportsedaanile on ka Taycan Cross Turismo eeliseks uuenduslik 800-voldise arhitektuuriga elektriajam. Uus kõrgtehnoloogiline nelikveo ja adaptiivse õhkvedrustusega veermik tagab kompromissitu dünaamika ka maastikul. Tõeliselt mitmekülgseks muudavad Cross Turismo aga 47 millimeetri võrra suurem pearuum tagaistujatele ja suure tagaluugi all peituv kuni 1200-liitrise mahuga pakiruum.

„Aastal 2019 saatsime oma esimese täiselektrilise sportauto debüüdiga välja olulise signaali,“ ütles Porsche AG juhatuse esimees Oliver Blume uue, veelgi mitmekülgsema versiooni maailma-esmaesitlusel. „Näeme endid jätkusuutliku mobiilsuse pioneeridena. Aastaks 2025 on pooled meie tarnitavatest autodest elektrifitseeritud ajamiga, kas täiselektrilised või pistikhübriidid. Aastal 2020 oli iga kolmas meie poolt Euroopasse tarnitud auto elektriajamiga. Tulevik kuulub elektrimobiilsusele. Taycan Cross Turismoga teeme taas pika sammu selles suunas.“

Cross Turismo täisvalik algusest peale

Kohe turuletoomisest alates on saadaval neli Taycan Cross Turismo varianti. Sõiduaku Performance Battery Plus kogumahutavusega 93,4 kWh kuulub alati põhivarustusse. Mudelivalik koosneb järgmistest versioonidest:

  • Taycan 4 Cross Turismo võimsusega 280 kW (380 hj), tippvõimsus paigaltvõtusüsteemiga 350 kW (476 hj), spurt 0–100 km/h 5,1 sekundiga, tippkiirus 220 km/h, sõiduulatus (WLTP) 389–456 km
  • Taycan 4S Cross Turismo võimsusega 360 kW (490 hj), tippvõimsus paigaltvõtusüsteemiga 420 kW (571 hj), spurt 0–100 km/h 4,1 sekundiga, tippkiirus 240 km/h, sõiduulatus (WLTP) 388–452 km
  • Taycan Turbo Cross Turismo võimsusega 460 kW (625 hj), tippvõimsus paigaltvõtusüsteemiga 500 kW (680 hj), spurt 0–100 km/h 3,3 sekundiga, tippkiirus 250 km/h, sõiduulatus (WLTP) 395–452 km
  • Taycan Turbo S Cross Turismo võimsusega 460 kW (625 hj), tippvõimsus paigaltvõtusüsteemiga 560 kW (761 hj), spurt 0–100 km/h 2,9 sekundiga, tippkiirus 250 km/h, sõiduulatus (WLTP) 388–419 km.

Kõigil neljal versioonil on põhivarustuses kõrgtehnoloogiline nelikveo ja adaptiivse õhkvedrustusega veermik. Lisana saadaolev maastikusõidupakett suurendab kliirensit kuni 30 mm võrra. See tähendab, et Cross Turismo suudab liikuda ka nõudlikel maastikuradadel. Põhivarustuses kruusasõidurežiim parandab uue mudeli võimekust lahtise kattega teedel.

Välimuse poolest järgib Taycan Cross Turismo kontseptautot Mission E Cross Turismo, mida esitleti 2018. aasta Genfi autonäitusel. Selle silueti paneb paika sportlik, tagaosa suunas langev katus, mida Porsche disainerid kutsuvadki „katusejooneks“. Maastikusõidule vihjavate disainielementide hulka kuuluvad rattakoopalaiendid, ainulaadsed esi- ja tagakaitserauad ning küljekarbid. Maastiku-disainipaketi osana on Cross Turismol ka spetsiaalsed „lapatsid“ kaitseraudade otstes ja küljekarpide tagaosas. Need muudavad välimust efektsemaks ja pakuvad ka kaitset kruusakivide eest.

Sportlikud tarvikud: uus tagumine rattahoidik ja Porsche e-jalgrattad

Spetsiaalselt Taycan Cross Turismo jaoks töötas Porsche välja kuni kolmele jalgrattale mõeldud tagumise rattahoidiku, mis on uus etalon kompaktsuse ja käsitsemislihtsuse alal. Seda saab kasutada mistahes tüüpi jalgrataste tarvis. Üks hoidiku uuenduslikke omadusi on võimalus avada tagaluuki ka siis, kui jalgrattad asuvad hoidikus. Samal ajal esitleb Porsche ka kaht kvaliteetset e-jalgratast, need on eBike Sport ja eBike Cross. Oma ajatu disaini ning võimsa ja jätkusuutliku ajamitehnikaga sobivad need suurepäraselt kokku Taycan Cross Turismoga.

Turuletoomine

Taycan Cross Turismo jõuab turule suvel. Auto hind algab 93 600 eurost. 

Kõrgtehnoloogilise sõiduki kõrgtehnoloogiline esitlus

Uue Porsche Taycan Cross Turismo maailma-esmaesitlus toimus Müncheni messikeskuse Hyperbowl Studios. See efektne uus stuudio viib kokku filmi- ja pärismaailma: 40 meetrit pikk ja 5,5 meetrit kõrge 270-kraadine nõgus LED-sein on seal ühendatud LED-laega, moodustades 478-ruutmeetrise pinnaga ekraani, kus on üle 70 miljoni piksli. Maailma-esmaesitluse kandis üle newstv.porsche.com ja see on suvalisel ajal järelevaadatav.

Taycan Cross Turismo: keskmine energiakulu 29,4–28,1 kWh/100 km, heitgaaside keskmine CO2 sisaldus 0 g/km

Kütusekulu ja heitgaaside CO2 sisaldus määrati vastavalt kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) nõuetele. Sellest tuletatud NEDC-tsükli näitajaid tuleb hetkel samuti ära tuua.

Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf

Viimati muudetud: 16.10.2023