Etalon juba viimased 45 aastat – Porsche 911 Turbo

Porsche 911 Turbo on olnud igapäevaselt kasutatava supersportauto võrdkuju juba viimased 45 aastat. 911 Turbo S-i turuletoomise järel esitletakse nüüd nii kupee- kui ka kabriolettkerega 911 Turbot – veelgi võimsamat, veelgi kiiremat ja veelgi eripärasemat. Tänu 427 kW (580 hj) mootorile, mis on 30 kW (40 hj) võimsam kui eelmisel põlvkonnal, alistavad mõlemad mudelid 0–100 km/h spurdil maagilise kolme sekundi piiri. Selleks kuluvad 2,8 sekundit on 0,2 sekundit vähem kui enne. 750 Nm pöördemoment (lisandus 40 Nm), nüüd ilma overboost-funktsiooni ajapiiranguta, teeb kiired sprindid veelgi vahetumaks ja sundimatumaks. Uue 911 Turbo kiirendus, võimsus ja pöördemoment on seega samal tasemel eelmise põlvkonna 911 Turbo S-i omadega. Jõuülekandes töötab Turbole kohandatud seadistusega kaheksakäiguline PDK-käigukast, kuna tippkiirus on endiselt 320 km/h. Esimest korda on 911 Turbole saadaval kerge disainipakett, sportpakett, sportveermik ja sportlik väljalaskesüsteem. Tänu sellele saavad kliendid oma sõidukit veelgi enam oma isiklikule maitsele kohandada.

Uus sportauto astub aukartust äratavates jälgedes, sest 911 Turbo on olnud luksuse ja kiiruse sünonüüm juba alates turuletoomisest aastal 1975. Iga uus põlvkond on jätkanud püüdlusi hõivata maailma parima supersportauto troon. 911 Turbo ühendab sportlikkuse igapäevase kasutamisväärtusega, emotsiooneäratava dünaamika töökindlusega ning meeliülendava suutlikkuse tõhususega. 2+2-kohalise sportauto uusim põlvkond on üle kahe korra võimsam kui esimene Turbo, mis sai oma edasiviiva jõu kolmeliitriselt ühe turbokompressoriga boksermootorilt võimsusega 260 hj. Ning kuigi 911 Turbo on aastate jooksul muutunud üha kiiremaks, suuremaks ja mugavamaks, on põhijooned ikka säilinud.

Uue 911 Turbo 3745-kuupsentimeetrise töömahuga kuuesilindrilise boksermootori võimsus kasvas 580 hobujõuni ning sellel on nüüd sümmeetrilise paigutusega muutuva geomeetriaga turboülelaadurid ja elektriliselt juhitavad ülerõhuklapid. Kuna põlemisõhu jahutussüsteem sai uue konstruktsiooni ja kasutusele võeti piesopihustid, paranes tundlikkus, võimsus, pöördemomendi jaotus ja maksimumpöörded. Veermik ja kere tehti laiemaks. Esisild töötab nüüd veelgi täpsemalt tänu 42 millimeetri võrra suuremale rööpmele ja uutele 20-tollistele 255/35 profiiliga rehvidele. Nelikveosüsteem PTM suudab esiratastele suunata varasemast rohkem veojõudu, kuna aktiivroolimisega tagasilla haardumist parandavad 10 millimeetri võrra kasvanud rööbe ja 315/30 profiiliga rehvid 21-tollistel – ehk tolli võrra suurema läbimõõduga kui ees – velgedel. Põhjalikult uuendatud pidurisüsteem on veelgi võimsam ning selle tunneb ära põhivarustusse kuuluvate punaste pidurisadulate järgi. Malmist pidurikettad on ees läbimõõduga 408 mm (28 mm varasemast enam) ja paksusega 36 mm (+2 mm). Tagasillal on 30 mm paksused pidurikettad läbimõõduga 380 mm.

Esimest korda on 911 Turbole soovi korral saadaval ka sportlik väljalaskesüsteem. Uued on ka kaks veermikuvarianti. Kui põhivarustuse PASM-veermik pakub laia sportlikkuse ja mugavuse skaalat, siis märgatavalt jäigem ja 10 mm võrra madalam elektrooniliselt juhitav sportvedrustus muudab 911 Turbo veelgi vilkamaks. Selle seadistus on mõeldud sportauto dünaamikat avardama ning muudab suurel kiirusel sõidu näiteks ringrajal veelgi stabiilsemaks. Lisavarustuse hulka kuuluvad hüdrauliline külgkalde korvamise aktiivsüsteem (PDCC) ja keraamilised pidurid (PCCB), kus esisillale paigaldatakse kümne kolviga kinnissadulad, parandavad uue mudeli sõidudünaamikat veelgi.

911 Turbo disain muutus veelgi jõulisemaks. Kere laiust esirataste kohal kasvatati 45 mm võrra 1840 millimeetrini, et uus veermik sinna ära mahuks, kuna rõhutatud süvend uuel pakiruumiluugil toonitab auto sportlikku iseloomu. Põhivarustuses LED-esituled koos täiustatud dünaamilise valgustussüsteemiga PDLS Plus hoolitsevad tee valgustamise eest. Tagasilla kohal on kere nüüd täpselt 1900 millimeetri laiune (+20 mm). 911 Turbo üheks iseloomustavaks jooneks on ka täiustatud adaptiivaerodünaamika, mis hõlmab elektrooniliselt juhitavaid jahutusõhu klappe ees, suuremat aktiiv-esispoilerit ja märgatavalt suuremat muudetava asendiga tagaspoilerit. 911 Turbole nii iseloomulikud jahutusõhu kogujat tagumistes rattakoobastes on nüüd mõeldud põlemisõhule, mitte jahutusõhule nagu varem, kuna põlemisõhu vahejahutid paigutati nüüd tagaluugi alla otse õhuvoolu teele. Auto tagaosa disaini täiendavad pikk valgusliist koos LED-tagatuledega, samuti uus jahutusribide ja hõbedaste ehisliistudega tagaluuk.

Sõiduki väljanägemist ja suutlikkust saab veelgi lihvida lisana pakutavate kerge disainipaketi ja sportpaketiga. Kerge disainipakett kupeekerele vähendab auto massi 30 kilo võrra. Muuhulgas aitavad seda saavutada kerged võidusõidu-korvistmed, tagaistmete eemaldamine ja müraisolatsiooni osaline kõrvaldamine, mis tähendab samuti, et juht saab mootori häält veelgi vahetumalt nautida. Sportpaketis sisaldub 911 Turbo sportlik disainipakett ning täiendavad mustad ja süsinikumustriga osad, samuti Exclusive Design-tagatuled.

Moodsa interjööri põhiosadeks on 911 Carrera mudelitelt tuttavad Porsche Advanced Cockpit ja Direct Touch Control. Porsche kommunikatsioonikeskuse (PCM) keskekraan on nüüd 10,9-tollise diagonaaliga ning tänu uuele arhitektuurile kiiresti ja hõlpsalt kasutatav. Eriti kvaliteetne ja pikk varustusloetelu sisaldab täiselektriliselt 14 suunas seadistatavaid esiistmeid, Sport Chrono-paketti, käiguvahetuslabade ja sõidurežiimi lülititega multifunktsionaalset GT-sportrooli ning võimsat BOSE Surround-helisüsteemi. Täiendavaks isikupärastamiseks pakutakse veel arvukalt lisasid, mille hulka kuuluvad näiteks Porsche InnoDrive koos adaptiivse püsikiirushoidikuga, sõidurajal püsimise abisüsteem koos liiklusmärkide tuvastamisega, öönägemissüsteem, lähiümbruse ülevaade ja Burmesteri High-End Surround-helisüsteem.

Uusi mudeleid saab tellida alates 16. juulist. Eestis algavad kupeekerega 911 Turbo hinnad 186 360 eurost (sealhulgas käibemaks), 911 Turbo kabriolettversiooni hinnad 200 040 eurost.


Kütusekulu ja heitgaaside CO2 sisaldus määrati vastavalt uuele kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) nõuetele. Sellest tuletatud NEDC-tsükli näitajaid tuleb hetkel samuti ära tuua. Neid väärtusi ei saa võrrelda varem kasutatud NEDC-mõõteprotseduuril saadutega.
Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Maanteeameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf

911 Turbo: kütusekulu keskmiselt 11,1 l/100 km, CO2-heitme hulk keskmiselt 254 g/km

Viimati muudetud: 16.10.2023