Võimsa sisepõlemismootoriga hübriidajam LMDh-võistlusautos
Alates hooajast 2023 hakkab Porsche uus LMDh-prototüüp võistlema üldesikoha pärast maailma kõige kuulsamatel pikamaasõitudel, sealhulgas Le Mansis, Daytonas ja Sebringis. Sõiduk pannakse välja FIA kestvussõitude maailmameistrivõistlustel (WEC) ja Põhja-Ameerika IMSA WeatherTechi sportautode meistrivõistlustel Porsche Penske Motorsporti tiimi nime all. Praeguseks on juba alanud intensiivne testiprogramm, et valmistuda jaanuaris 2023 toimuvaks debüüdiks. See esietendus saab toimuma IMSA sarja traditsioonilisel avavõistlusel – Daytona 24 tunni sõidul. Reeglitega ettenähtud standardsete hübriidelementide täiendamisel langes Porsche valik suuremahulisele topeltturboga V8-mootorile. Võimas mootor on mõeldud töötama taastuvallikatest pärit kütusel, mis oluliselt vähendab heitgaaside CO2 sisaldust. Võistlusseades on hübriidajami süsteemivõimsus umbes 500 kW (680 hj).
„LMDh-prototüübile mootorit valides olime kimbatuses, sest tootevalik pakub mitmeid paljulubavaid baasagregaate,“ selgitas Porsche Motorsporti asepresident Thomas Laudenbach. „Otsustasime V8-biturbo kasuks, sest see pakub meie meelest parimat kombinatsiooni suutlikkusest, kaalust ja kuludest. Aktiivse testiprogrammi käimalükkamine oli kogu projektis oluline samm.“
Urs Kuratle, LMDh-programmi üldjuht Porsche Motorsportis: „LMDh-võistlusauto sissesõitmine oli ka Porsche Penske Motorsporti jaoks esimene kord rajale tulla. Meeskonna koostöö oli algusest peale hea. See näitab professionaalsuse kõrget taset kõigil aladel. Tuleb silmas pidada, et nõuded hübriidauto turvaliseks jooksutamiseks on väga ranged. Järgmistel testidel keskendume vajalikesse protsessidesse ja protseduuridesse süvenemisele. Esimestel testipäevadel Weissachis jättis V8-biturbo meile igas mõttes sügava mulje. Oleme veendunud, et valisime täpselt õige jõuallika.“
LMDh-klassi mootorireeglid annavad suure vabaduse töömahu, konstruktsiooni ja silindrite arvu osas. Maksimumpöörded on 10 000 p/min, mööduva auto müramaksimum 110 detsibelli. Mootor koos sisselaske, väljalaske ja väliste jahutusseadmetega peab kaaluma vähemalt 180 kilo. Turboülelaadurite kasutamisel arvestatakse needki koos põlemisõhu jahutitega selle massi sisse. Reeglite kohaselt jääb maksimumvõimsus 480 ja 520 kW (653 ja 707 hj) vahele. See vahemik võimaldab ka teha muudatusi suutlikkustasakaalu (Balance of Performance ehk BoP) piires, mis on mõeldud tagama võrdsust kõigi võistlevate LMDh-autode vahel. Pöördemomendi kõver on samuti selgelt määratletud. Võistlusoludes on sisepõlemismootori ja hübriidajami koguvõimsus pooltelgedel 500 kW (680 hj). Elektrienergia regenereerimise, salvestamise ja kasutamisega tegelevad standardkomponendid valmistavad Williams Advanced Engineering (aku), Bosch (mootor-generaator ja juhtelektroonika) ja Xtrac (käigukast).
Viimati muudetud: 16.10.2023