Porsche uus 718 Spyder RS: keskmootoriga perekonna tippmudel

  • Kõigi aegade kiireim ja võimsaim lahtine 718
  • Erakordselt vilgas ja manööverdusvõimeline
  • Kergekaaluline käsitsi kokkupandav katus
  • 1410 kg tänu järjepidevale kergkonstruktsioonide rakendamisele
  • Vahetu helielamus külgedele peatugede taha paigutatud õhuvõtuavadega
  • 368kW / 500 hj kiirekäiguline 911 GT3 mootor

30 aastat pärast Boxsteri kontseptauto esitlemist toob Porsche välja seni võimsaima versiooni populaarsest keskmootoriga rotsterist – uue Porsche 718 Spyder RS-i. Esimest korda võetakse 911 GT3 kiirekäiguline vabalt hingav mootor kasutusele lahtises keskmootoriga sportautos.

Porsche toob keskmootoriga 718 mudeliperekonda maksimaalse sõidumõnu saavutamiseks uue sportauto. Uus 718 Spyder RS on 718 Cayman GT4 RS-i avatava katusega sõsar. Esimest korda leidis 911 GT3 368 kW (500 hj) vabalt hingav kuuesilindriline boksermootor tee lahtisesse keskmootoriga sportautosse. Sama kergekaaluline kiirekäiguline jõuallikas annab edasiviiva jõu ka võidusõiduautole Porsche 911 GT3 Cup. 718 Spyder RS-i erakordselt kerge ja puristidele meelepärane käsitsi avatav-suletav pehme katus teeb mootori heli veelgi nauditavamaks kogemuseks. Seda efekti võimendab põhivarustuses sisalduv kergekaaluline roostevabast terasest sportlik väljalaskesüsteem ja iseloomulikud põlemisõhu sisselaskeavad külgedel peatugede taga.

Kiirekäiguline vabalt hingav mootor ja resoluutne kergkonstruktsioon

Uue 718 Spyder RS-i jõuallikas on sama nagu kupeekerega 718 Cayman GT4 RS-il. Kuuesilindriline boksermootor töömahuga 4,0 liitrit võib teha kuni 9000 pööret minutis ning arendab võimsust 368 kW (500 hj) ja pöördemomenti 450 Nm. Koos lühikeste käikudega PDK-käigukastiga paiskab kuuesilindriline mootor kaheistmeliste rotsteri 3,4 sekundiga kiiruseni 100 km/h. 200 km/h saavutamiseks kulub vaid 10,9 sekundit. Võrreldes tavalise 718 Spyderiga, millel puudub tähis RS, saab uus tippversioon juurde täiendavad 59 kW (80 hj) võimsust ning jõuab 100 km/h kiiruseni pool sekundit kiiremini. Tippkiirus on nüüd 308 km/h, mitte enam 300 km/h. Sarnaselt kõigile uutele RS-mudelitele on uus 718 Spyder RS saadaval ainult Porsche topeltsiduriga käigukastiga (PDK). See käigukast vahetab oma seitset käiku välgukiirusel ja tagab maksimaalse suutlikkuse. Käiguvahetuslabad võimaldavad juhil käsi kogu aeg roolil hoida isegi käike ise vahetades. Ent soovi korral on juhil võimalik pruukida ka keskkonsoolil asuvat ergonoomilise kujuga käiguvalitsat. Lisaks võimsamale mootorile aitab paremat suutlikkust saavutada ka uudismudeli väiksem mass: 1410 kilogrammiga on Spyder RS 40 kg kergem kui PDK-käigukastiga 718 Spyder ja viis kilo kergem kui isegi kinnine 718 Cayman GT4 RS. Spyder RS kujutab endast 2016. aastal väljatoodud mudeliperekonna värskeimat tipptaset.

Tasakaalustatud aerodünaamika

Uue Porsche 718 Spyder RS-i esiosa on peaaegu identne 718 Cayman GT4 RS-i omaga. Põhivarustuse esiluuk valmistatakse süsinikplastist ning sellel on esikaitseraua kohal lai õhuvõtuava. Kaks NACA-õhukogurit parandavad pidurite jahutust ilma õhutakistustegurit suurendamata. Küljeliistud kaitseraua väliskülgedel suurendavad aerodünaamilist surujõudu. Esispoiler on pisut lühem 718 Cayman GT4 RS-i omast, mis koos suurema tagatiivaga tekitab Caymanil summaarselt suuremat aerodünaamilist surujõudu ning seetõttu nõuab aerodünaamilise tasakaalu saavutamiseks ka suuremat tagaspoilerit. 718 Spyder RS saab aga tagatiiva asemele silmatorkava pardisaba kujulise tagaspoileri. Kõigi aerodünaamikaosade toime on omavahel rangelt kooskõlas. Need hoiavad auto aerodünaamilist tasakaalu ning tagavad maksimaalse sõidustabiilsuse suurtel kiirustel.

Puristliku konstruktsiooniga pehme katus

Uus 718 Spyder RS saab käsitsi avatava ja suletava kerge ühekihilise pehme katuse. Selle konstruktsioon on hämmastavalt kompaktne ning koosneb ainult kahest osast: päikesevarjust ja tuulesuunajast. Mõlemad on täielikult eemaldatavad ning neid saab koos või ükshaaval autosse ära paigutada. Päikesevarju üksinda saab kasutada kui kerget varikatust, mis kaitseb juhti ja kaasreisijat tugeva päikesevalguse eest. Sel juhul jääb reisijateruum külgedelt ja tagant suuresti avatuks. Koos tuulesuunajaga moodustub aga täiskatus, mis kindlustab tõhusa kaitse vihma eest, kui küljeaknad üles tõsta. Kogu katus koos mehaaniliste osadega kaalub kõigest 18,3 kg. Seda on 7,6 kg vähem kui 718 Spyderil ja 16,5 kg vähem kui 718 Boxsteril. Juhid, kes soovivad sõiduki kaalust aga veel kaheksa kilo maha võtta, võivad sobiva ilma korral katuse tervenisti koju jätta.

Ülitäpne ja -erk sportvedrustus

718 Spyder RS-i veermik kasutab 718 Cayman GT4 ja 718 Spyderi komponente ning on mõeldud maksimaalse sõidumõnu saavutamiseks kurvilistel teedel. Auto saab põhivarustusse Porsche sportseadistuses aktiivvedrustuse (PASM), mis on 30 millimeetrit madalamaks lastud. Samuti on olemas Porsche veojõusuunamise süsteem (PTV) koos mehaanilise iseblokeeruva diferentsiaaliga, kuulliigenditel vedrustuskomponendid ja 20-tollised sepistatud alumiiniumveljed. Vedrustuse käitumist iseloomustab üliterav roolimistäpsus, samuti vilgas ja äärmiselt neutraalne juhitavus. Vedrustuse kõrgust, rataste külgkallet ja stabilisaatorivarva jäikust saab eraldi muuta. 718 Cayman GT4 RS-iga võrreldes on vedrud ja amortisaatorid pehmemad, et saavutada rahulikum ja lahtisele autole omasem seadistus.

Suutlikkusele orienteeritud interjöör

Sportlik iseloom määratleb ka auto interjööri: see koosneb ainult funktsionaalsetest ja ergonoomilistest hädatarvilikest elementidest. Hästi käes püsiv RS-sportrool on kaetud Race-Texiga ning sellel on kollane „kella 12“ märgis. Põhivarustuse võidusõidu-korvistmed valmistatakse kergest süsinikplastist ja saavad ka süsinikumustriga viimistluse, pakkudes eriti muljetavaldavat külgtuge. Istmekatted valmistatakse mustast nahast, kuna perforeeritud Race-Texist kesksiilud saavad mustale taustale kontrastvärvides tepingud. Kontrasttoonideks on hall (Arctic Grey) ja punane (Carmine Red). Vastavas toonis logo kirjaga „Spyder RS“ tikitakse mõlemale peatoele. Armatuurlaua ja uste polstrid valmistatakse nahast. Kerevärvide valik koosneb neljast tava- ja kolmest metallikvärvist, nende hulgas on ka uus Vanadium Grey Metallic ning erivärvid Arctic Grey, Shark Blue ja Ruby Star Neo.

Lisana pakutav Weissachi pakett ja Porsche kronograaf

Ka Spyder RS-ile on soovi korral saadaval Weissachi pakett. Selle ülimalt suutlikkusele orienteeritud paketiga koos saab tellida ka erakordselt kerged sepistatud magneesiumisulamist veljed. Sportliku väljalaskesüsteemi summutiotsad valmistatakse titaanist. Nende välimus on inspireeritud 2018. aasta erimudelist 935. Auto sisemuses hakkab eelkõige silma armatuurlaua ülaosa, mis kaetakse peegeldumisvastase Race-Texiga. Ainult Porsche 718 Spyder RS-i ostjatele on saadaval Porsche Design Timepiecesi käsitsi valmistatud kronograaf – preemiumkvaliteediga käekell Šveitsis Solothurnis asuvalt Porsche enda kellatehaselt. Kell on kujundatud vastavalt auto konfiguratsioonile: erakordselt kerge korpus valmistatakse titaanist, numbrilaud süsinikust ning rihm samasugusest nahast nagu auto interjöör. Tagaküljel paistva hooratta kujundus kajastab 718 Spyder RS-i vastavat veljedisaini.

„718 Spyder RS tõstab lahtiste autode sõidunaudingu uuele tasemele,“ ütles Porsche RS-osakonna juht Andreas Preuninger. „Kombinatsioon meie võrratust GT3-mootorist, lühikeste käikudega käigukastist, kompaktsetest mõõtmetest, kergest kaalust, maanteekasutuseks optimeeritud võistlusvedrustusest ja maksimaalsest avatusest pakub täiesti vastupandamatut ja vahetut sõidukogemust.“

Uue Porsche 718 Spyder RS-i hinnad algavad 163 040 eurost. Uus Porsche 718 Spyder RS teeb oma avaliku esmaetteaste juunis Porsche 75. aastapäeva pidustustel Stuttgart-Zuffenhausenis. Kohe pärast seda järgneb ülesastumine Inglismaal Goodwoodi kiirusfestivali.

718 Spyder RS

WLTP: kütusekulu keskmiselt 13,0 l/100 km, CO2-heitme hulk keskmiselt 294 g/km

Viimati muudetud: 16.10.2023