Sama mitmekülgne nagu sõiduk isegi: Taycan Cross Turismo katsetuste programm

Porsche Taycan Cross Turismo on lõpetamas oma viimaseid katsesõite. Porsche laiaulatuslik katseprogramm on jõudnud nii ringradadele, näiteks Nürburgringi Nordschleifele ja Hockenheimi Grand Prix’ rajale (mõlemad Saksamaal), kui ka katsepolügoonidele mitmel pool maailmas, sealhulgas Lõuna-Itaalias Nardò linna lähedal asuvale rajale. Lisaks on Cross Turismot katsetatud maastikul Lõuna-Prantsusmaal ja Püreneedes. Weissachi arenduskeskuse polügooni niinimetatud safarirada aga pakkus täiendavat võimalust panna auto maastikul proovile Aafrika tingimustes väljaspool Aafrikat. 998 261 katsekilomeetriga on Cross Turismo prototüübid teinud kokku peaaegu 25 tiiru ümber maakera (ekvaatori pikkuse järgi mõõdetuna).

Samal ajal viimaste katsesõitudega on maskeeritud Taycan Cross Turismo aasta algusest peale viibinud koos ajakirjanikega omamoodi ümbermaailmareisil. Kõigest kuue nädala jooksul külastas see prototüüp viit Taycani suurimat turgu: USA-d, Suurbritanniat, Norrat, Hollandit ja Saksamaad.

Uus mudeliversioon evib kõiki Taycani sportsedaani tugevusi nagu väljapaistev suutlikkus ja pikk sõiduulatus. Nelikveo ja õhkvedrustusega veermikul saab ka kõrgust muuta. Tagaistmel reisijail on pearuumi märgatavalt rohkem ning tagaluugi all peitub suur pakiruum. Ruumikasutust optimeeriti kuni kõige väiksemate detailideni. Ainuüksi siseruumi tõetruult jäljendav makett ja sõlmede mahutamise funktsioneeriv mudel nõudsid 650 töötundi disaineritelt, elektroonikutelt ja koordinaatoritelt, pärast mida kulus nende valmistamiseks veel 1500 töötundi.

„Cross Turismo arendustööde juures saime loomulikult toetuda oma kogemustele Taycani sportsedaaniga. Kõige keerulisem oli ühendada sportlikkust maastikusõiduomadustega,“ rõhutas mudeliperekonna asepresident Stefan Weckbach. „Cross Turismo peab olema kiire ringrajal, aga samuti tulema toime killustiku, pori ja kruusaga.“ Just neid tingimused loodi uudismudelile Weissachi arenduskeskuse kestvuskatsete polügoonil. Weckbach: „Tulemus on muljetavaldav. Ent Cross Turismo pole siiski täisvereline maastikuauto, vaid spetsialiseerub pinnaseteedele. See on nagu omamoodi Šveitsi ohvitseri nuga 21-tollistel ratastel.“

Porsche elektriautod peavad läbi tegema samasuguse karmi katsetuste programmi nagu sisepõlemismootoriga sportautod. Lisaks ülima suutlikkuse demonstreerimisele peab auto võimaldama ka piiranguteta argikasutust igasugustes kliimaoludes. Täiendavalt peavad akutoitel elektriautod hakkama saama veel niisuguste keeruliste ülesannetega nagu aku laadimine ning jõuülekande ja interjööri temperatuuri haldamine äärmuslikel temperatuuridel. Muud arendustööde eesmärgid sisaldavad Porschele tüüpiliselt suutlikkust ringrajal, võimet järjestikusteks täisvõimsusega kiirendusteks ja argikasutuseks kõlbulikku sõiduulatust.

Intensiivsed katsetused käivad samuti laborites ja katsestendidel, sinna hulka mahub ka aerodünaamika kontrollimine. Cross Turismo on tuuletunneli tormi-iilide käes veetnud kokku umbes 325 tundi. Taycani sportsedaani väljatöötamisel kogunes tuuletunneli tunde juba niigi 1500.

Porsche poolt selle mudeli jaoks konstrueeritud tagumine jalgrattahoidik pandi samuti proovile nõudlikus katseprogrammis, mis sisaldas nii raskeid teeolusid kui ka sõidudünaamika katsetusi. See hoidik kehtestab uued arusaamad juhitavuse, ergonoomika, sõiduohutuse ja stabiilsuse osas. Hoidiku laiadel relssidel saab vedada mitut elektrijalgratast.

Uus Porsche Taycan Cross Turismo laiendab mudeliperekonda

Taycan toodi sportsedaanina edukalt turule 2019. aasta lõpul. Uus Cross Turismo ühendab Porsche E-Performance’i laiendatud sobivusega igapäevaseks kasutuseks ning ahvatleb aktiivse elustiiliga kliente. Taycan Cross Turismo jõuab Euroopas turule 2021. aasta suvel.

Porsche on täiselektrilist ajastut alustanud edukalt. Aastal 2020 tarniti klientidele rohkem kui 20 000 Taycani sportsedaani. Taycan moodustab praegu umbes 70 protsenti kõigis Norras müüdud Porsche mudelitest. Mullu novembri algul anti seal kliendile üle juba tuhandes Taycan. See tähendab, et Porsche müügimaht on Norras kasvanud üle kahe korra. Elektriajamiga sportauto on pälvinud juba üle 50 rahvusvahelise auhinna, eelkõige põhiturgudel Saksamaal, Suurbritannias, USA-s ja Hiinas. Uus tagaveoline Taycan on ka Guinnessi maailmarekordi omanik pikima elektriautoga tehtud drifti eest – auto liikus küljetsi 42,171 kilomeetrit ühtejutti.

Taycan Cross Turismo digitaalne maailma-esmaesitlus leiab aset 4. märtsil kell 17.00 Eesti aja järgi ja on jälgitav aadressilt newstv.porsche.com.