Uus Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Võimsam klienditiimidele mõeldud GT4-klassi võidusõiduauto

Porsche esmaesitles Los Angelese autonäitusel uut 718 Cayman GT4 RS Clubsporti. Weissachist pärit keskmootoriga võistlusauto põhineb uuel tänavasõidumudelil 718 Cayman GT4 RS, mis samuti äsja avalikkuse ette toodi. Kõige olulisem muudatus on 4,0-liitrine kuuesilindriline boksermootor. Kiirekäiguline jõuallikas võeti otse võistlusautolt 911 GT3 Cup ning arendab 718 Cayman GT4 RS Clubsportis 500 hj – seda on 75 hj enam kui eelmisel GT4 Clubsportil. Paljude detailide täiustamise kõrval keskenduti 718 Cayman GT4 RS Clubsporti arendustöödel üldise suutlikkuse edasisele parandamisele. Autole paigaldatav standardne 7-käiguline topeltsiduriga käigukast (PDK) kasutab nüüd kõiki seitset edaspidikäiku, mitte ainult kuut. Kõigil käikudel on eelmise mudeliga võrreldes „lühemad“ ülekanded. Sõltuvalt rajast ja konkreetse võistlussarja reeglitest suudab uus 718 Cayman GT4 RS Clubsport saavutada rohkem kui kahe protsendi võrra paremaid ringiaegu kui eelmine mudel. Homologeeritud sõiduk tuleb tehasest võistlusvalmina ning seda saab ilma mingite muudatusteta kasutada SRO võistlussarjades kogu maailmas.

„Uue auto väljatöötamisel rakendasime kolme aasta jooksul korjatud kogemusi eelmise GT4 Clubsporti jooksutamisest, samuti klientide soove,“ ütles Porsche Motorsporti müügijuht Michael Dreiser. „Kiiremad ringiajad koos parema juhitavusega pakuvad meie klientidele GT4-klassi võidusõitudeks konkurentsivõimelist toodet eelseisvateks hooaegadeks kogu maailmas.“

981 põlvkonna Cayman GT4 Clubsporti hakkas Porsche pakkuma aastal 2016, sisenedes sellesse uude erasõitjatele mõeldud klassi konkurentsivõimelise autoga. Aastaks 2018 ehitati neid autosid kokku 421 eksemplari. Järgmise põlvkonna mudel, mille aluseks oli 718 Cayman GT4, valmis aastal 2019. Ka see oli äärmiselt edukas, tänaseks on neid toodetud üle 500. Nende autode järele valitseva tugeva nõudluse üks põhjusi on madalad jooksvad kulud. Põhjalikult läbiproovitud seeriatoodangulahenduste kasutamine koos spetsiaalsete võidusõidukomponentidega vähendab eratiimide kulutusi.

718 Cayman GT4 RS Clubsport jätkab seda traditsiooni ning pakub veelgi parendatud konkurentsivõimet. 500-hobujõuline 4,0-liitrine kuuesilindriline boksermootor võeti otse praeguselt võistlusautolt 911 GT3 Cup ning on ligi 18 protsenti võimsam kui eelmisel mudelil pruugitud 3,8-liitrine mootor. Tänu optimeeritud õhuvõtule saavutatakse maksimaalne võimsus 8300 p/min juures ehk 800 p/min kõrgemal kui eelmisel mootoril. Uus mootor suudab teha kuni 9000 pööret minutis. 6000 p/min juures arendab see pöördemomenti 465 Nm, samas kui eelmine mootor saavutas 425 Nm 6600 p/min juures. Tulemuseks on palju laiem kasutatav pööretevahemik, mis teeb auto juhtimise lihtsamaks nii professionaalidele kui ka amatöörsõitjatele.

Veermiku juures tehtud täiendused parandasid ka 718 Cayman GT4 RS Clubsporti juhitavust. Amortisaatoritehnoloogiat revideeriti põhjalikult, saavutamaks sõiduki optimaalset reaktsiooni ja paremat kontrolli kere liikumise üle. See mõjutas märkimisväärselt sõiduki üldist suutlikkust ja juhitavust. Täiustused hõlmavad kahes suunas reguleeritavate, täiustatud omadustega amortisaatorite kasutamist, samuti niinimetatud mõõgatüüpi reguleeritavaid stabilisaatoreid ees ja taga. Ka sõiduki kliirens, rataste kokkujooks ja külgkatte on reguleeritavad. Lisaks on saadaval kolme erineva jäikusega vedrud esi- ja tagasillale. Spetsiaalsed NACA-õhuvõtuavad esiluugis on mõeldud jahutusõhu tõhusamaks suunamiseks suurtele võidusõidupiduritele, mis varustatakse 380-millimeetriste terasest piduriketastega. Porsche sõidustabilisaator (PSM) on häälestatud spetsiaalselt võidusõiduks ning sisaldab lülitit veojõukontrolli (TC), ABS-i ja täiustatud stabiilsuskontrolli süsteemi tarvis.

Eeskujulik aerodünaamika tagab, et 718 Cayman GT4 RS Clubsporti täpne ja etteaimatav juhitavus jääb hästi tasakaalu isegi kiiretes kurvides. Külgmised õhusuunajad ja pikendatud esispoiler kasvatavad esisillale mõjuvat surujõudu. Esitiibadel asuvad õhuavad on kujundatud 911 GT3 R-i eeskujul ning õhukardinad loodi spetsiaalselt esirataste ümber tekkivate keeriste summutamiseks, kuna täispikkuses põhjakate optimeerib auto tagaosas asuvale difuusorile jõudvat õhuvoolu. Luigekaelakinnitusega tagatiib sai 20-millimeetrise Gurney liistu ning tiiva reguleerimisulatust suurendati kahe astme võrra.

Eelmine 718 Cayman GT4 oli esimene seeriatoodangu-võistlusauto, millel juurutati taaskasutatavatest looduslikest kiududest valmistatud komposiitmaterjalist keredetailid. Uue GT4 RS Clubsporti puhul pruugitakse seda materjali kogu auto juures veelgi laialdasemalt. Lisaks ustele ja tagatiivale valmistatakse sellest nüüd esiluuk, esitiivad, tagaosa aerodünaamikadetailid ja rool. Tänu niisugusele lähenemisele on nüüd võimalik võidusõidus katsetada linakiududel põhinevat materjali süsinikkiupõhise komposiitmaterjalide aseainena. Porsche on praeguseks üle 70 aasta kasutanud autovõidusõitu katsepolügoonina tänavasõiduautode perspektiivsete tehnoloogiate, protsesside ja materjalide tarvis.

718 Cayman GT4 RS Clubsporti varustus vastab kõigile nõuetele, võimaldamaks tehasest väljunud autoga kohe võistlustel osaleda. See algab sissekeevitatud turvapuurist ja pikisuunas nihutatavast Recaro võidusõiduistmest ning lõpeb 2023. aasta nõuetele vastavate kuuepunkti-võistlusturvavööde, turvavõrkude, tulekustutussüsteemi ja kolme sisseehitatud pneumotungrauaga. Juhiukse uus turvavaht vastab SRO võistlussarjade rahvusvahelistele nõuetele. FT3-turvakütusepaak mahutab kuni 115 liitrit ja teeb auto sobivaks ka kestvussõitudel osalemiseks. Lisaks pakub Porsche veel kaht väljalaskesüsteemi, mis võimaldavad GT4 RS Clubsportil võistelda rangemate müranõuetega radadel. Sõidukil on olemas ka valmidus täiendavate homologeeritud valgustite hilisemaks lisamiseks või kiirtankimist võimaldavate avade tegemist esiluugi sisse – need muudatused lubavad autot kiiresti kohandada öisteks kestvussõitudeks.

 

718 Cayman GT4 RS

NEDC: kütusekulu keskmiselt 12,3 l/100 km, CO2-heitme hulk keskmiselt 281 g/km

WLTP: kütusekulu keskmiselt 13,2 l/100 km, CO2 heitkogus keskmiselt 299 g/km

Kütusekulu ja CO2 heitmehulga andmed on saadud vastavalt uuele kergsõidukite ülemaailmsele ühtlustatud katsemenetlusele (WLTP). Sellest tuletatud NEDC-tsükli näitajaid tuleb hetkel samuti ära tuua. Neid väärtusi ei saa võrrelda varem kasutatud NEDC-mõõteprotseduuril saadud väärtustega.

Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf

Viimati muudetud: 16.10.2023