Uus Porsche 911 Dakar

Maastiku-sportrehvid tagavad suurepärase haardumise

Porsche tähistab Los Angelese autonäitusel erakordset maailma-esmaesitlust. Uus Porsche 911 Dakar on maastikul täpselt sama mugav kui kiirteel. Eksklusiivset mudelit toodetakse vaid 2500 eksemplari ning see demonstreerib Porsche 911 kontseptsiooni peaaegu piiramatuid võimalusi, tuletades samas meelde ka Porsche esimest Pariis-Dakari ralli üldvõitu aastal 1984. Toonane mälestusväärne esikoht märkis ka esimese nelikveolise Porsche 911 sündi. Just seepärast pakutaksegi uuele 911 Dakarile disainipaketti Rallye, mis meenutab legendaarset võitjaautot.

Porsche 911 Dakari esimene silmatorkav eripära on tema kliirens – see on koguni 50 millimeetri võrra kõrgem kui sportvedrustusega 911 Carreral. Ning põhivarustusse kuuluv tõstesüsteem võib esi- ja tagaosa kergitada veel täiendava 30 millimeetri võrra. Auto kliirens ja ülesõidunurk on võrreldavad tavaliste linnamaasturite näitajatega. Tõstesüsteem on seejuures mõeldud mitte ainult väikesel kiirusel takistuste ületamiseks, vaid moodustab lahutamatu osa ümberseadistatud vedrustusest. Seadistuse kõrgeim asend on kasutatav kuni 170 km/h kiirusega toimuvatel maastikuseiklustel. Suuremal kiirusel laskub auto automaatselt oma tavalisele kõrgusele.

Sportlikke maastikusõiduomadusi täiendavad spetsiaalselt väljatöötatud rehvid Pirelli Scorpion All Terrain Plus mõõduga 245/45 ZR19 ees ja 295/40 ZR20 taga. Turske rehviturvis on 9 millimeetrit sügav, rehvi küljed on tugevdatud ja põhimik kahekihiline. See kõik teeb Porsche 911 Dakari rehvid sobilikuks isegi keeruka maastiku tarvis ja muudab nad äärmiselt lõikekindlaks. Soovi korral on saadaval ka Pirelli P Zero suve- ja talverehvid, needki kahekihilise põhimikuga. Kuid põhivarustusse kuuluvad siiski maastikurehvid, mis tagavad sportauto dünaamika ka maanteesõidul.

Aukartustäratav suutlikkus mistahes pinnasel

Kolmeliitrine topeltturboga kuuesilindriline mootor võimsusega 480 hj (353 kW) ja maksimaalse pöördemomendiga 570 Nm tagab ülima suutlikkuse koos boksermootori vastupandamatu häälega. Uus sportauto saavutab 100-kilomeetrise tunnikiiruse paigaltstardist 3,4 sekundiga, maastikurehvide tõttu on tippkiirus piiratud 240 km/h peal.

Põhivarustuses on kaheksakäiguline PDK ja Porsche nelikvedu, samuti tagarattaroolimine, 911 GT3-lt pärit mootoripadjad ja aktiivne külgkalde korvamise süsteem (PDCC). Kõigi komponentide harmooniline koosmäng teeb 911 Dakari ühtemoodi dünaamiliseks nii liival ja lahtisel pinnasel kui ka Nürburgringi Nordschleifel. Maksimaalset läbivust aitavad muuhulgas saavutada ka kaks uut sõidurežiimi, mida saab valida roolil asuvast pöördlülitist. Režiim Rallye sobib kõige paremini ebatasasele lahtisele pinnasele ning nelikveoskeem rõhutab sel juhul tagavedu. Režiimis Offroad lülitub automaatselt sisse suurendatud kliirens. See režiim on mõeldud saavutama maksimaalset haarduvust keerukal maastikul ja liival. Mõlemad uued sõidurežiimid sisaldavad ka uut maastiku-paigaltvõtusüsteemi (Rallye Launch Control), mis tagab muljetavaldava kiirenduse lahtisel pinnasel ja laseb ratastel umbes 20 protsendi ulatuses läbi libiseda.

Soovi korral saadaval ka katusekorv või katusetelk

911 Dakari iseloomulikeks elementideks on veel uudne fikseeritud tagaspoiler, mis valmistatakse kergekaalulisest süsinikplastist ja samast materjalist esiluuk, mis saab 911 GT3-lt pärit pilkupüüdvad tuulutusavad. Autol leidub ka mitmeid maastikusõiduks tarvilikke elemente nagu punased alumiiniumist pukseerimissilmused ees ja taga, laiendatud rattakoopad ja küljekarbid ning roostevabast terasest kaitsepaneelid esiosal, tagaosal ja küljekarpidel. Esiosa külgedel paiknevad õhuvõtuavad said uue kuju ning roostevabast terasest võred kaitsevad neid õhkupaiskunud kivide eest.

Porsche 911 Dakari katusel on nähtaval kohal 12 V pistikupesa, millest saab toita lisavarustusena pakutaval katuseraamil olevaid tulesid. Katuseraami kandevõime on 42 kilo ning sinna võib vabalt paigutada rallivarustust, näiteks vee- või kütusekanistreid, kokkupandavaid labidaid või veojõu abivahendid. 911 Dakarile on saadaval ka katusetelk.

911 Dakari interjööris rõhutavad auto sportlikke püüdlusi põhivarustuse korvistmed, kuna tagaistmed on üldse eemaldatud. Kergekaalulised klaasid ja kerge aku vähendavad massi veelgi ning Porsche 911 Dakar kaalub kõigest 1605 kg – vaid 10 kg enam kui PDK-käigukastiga 911 Carrera 4 GTS.

Dakari interjööri põhilised kujunduselemendid on Shade Green-värvitoonis tepingutega Race-Tex-pinnad. Muide, Shade Green-toon on 911 Dakarile eksklusiivselt saadaval ka metallik-kerevärvina.

Disainipaketi Rallye kujundus meenutab 1984. aasta Pariis-Dakari võitnud ralliautot

Porsche Exclusive Manufakturi valmistatud ja lisana pakutava disainipaketi Rallye südameks on kahetooniline valge-sinine (Enzian Blue Metallic) värviskeem. See on esimene kord, kui Porsche juurutab seeriatootmisse kahetoonilise värvikombinatsiooni ja dekoratiivkiletamise. Sõiduki küljele võib klient valida suvalise stardinumbri vahemikus 0 kuni 999. Lisaks punastele ja kuldsetele ehistriipudele saab disainipaketiga Rallye varustatud 911 Dakar, mille välimus põhineb 1984. aasta Pariis-Dakari ralli võitnud sõidukil, ustele logod kirjaga „Roughroads“. See sõna on registreeritud kaubamärk ning tähistab 911 Dakari kontseptsiooni ja selle sobivust maastikul liikumiseks. Valgeks värvitud veljed ja punane tagumine valgusliist annavad iseloomulikule välimusele viimase lihvi. Interjööristki leiab nii mõndagi huvitavat: laiendatud Race-Tex- ja nahkkattega pinnad, samuti Sharkblue-toonis turvavööd ja aktsendid.

Porsche Design Chronograph

911 Dakari klientidel on ka eksklusiivne võimalus tellida autoga kokkusobiv Porsche Design Chronograph 1 ‒ 911 Dakar või Chronograph 1 ‒ 911 Dakar Rallye Design Edition. Esimest korda on käekella korpus valmistatud iseäranis kriimustamiskindlast ja kergest titaankarbiidist.

Uus 911 Dakar on nüüdsest tellitav hinnaga 232 590 eurot (sisaldab käibemaksu). 

 

Infot 911 Dakar standard- ja lisavarustuse ning hindade kohta saab konfiguraatorist.

 

911 Dakar

NEDC: kütusekulu keskmiselt 10,5 l/100 km, CO2-heitme hulk keskmiselt 239 g/km

WLTP: kütusekulu keskmiselt 11,3 l/100 km, CO2-heitme hulk keskmiselt 256 g/km

Viimati muudetud: 16.10.2023