Uus Porsche 911 GT3 Touring

Stuttgart. Võimekas atleet, kes oma andega ei hoople ja armastab olla tagasihoidlik: see ongi uus Porsche 911 GT3 Touring. Võimsa 375 kW (510 hj) GT-auto seitsmendat põlvkonda saab nüüd tellida koos varustuspaketiga, mis tema eelkäija ajal oli meeletult populaarne. Puristlik 911 GT3 kaalub vaid 1418 kilo ning saab põhivarustusena 6-käigulise GT-sportkäigukasti. Esimest korda saab paketti Touring ühendada ka 7-käigulise topeltsiduriga käigukastiga PDK, seda ilma lisatasuta.

911 GT3 Touring standard- ja lisavarustuse ning hindade kohta saab infot konfiguraatorist.

Kõige silmahakkavam väline erinevus on 911 GT3 fikseeritud tagatiiva puudumine. Suurtel kiirustel vajaliku aerodünaamilise surujõu ja veelgi rohkem tagasihoidlikkust kindlustab automaatselt tööasendisse tõusev tagaspoiler. Läikivast anodeeritud alumiiniumist valmistatud hõbedased ehisliistud küljeakendel on veel üks iseloomulik joon, mis toob välja uustulnuka diskreetse võlu. Esiosa värvitakse täielikult ülejäänud kerega samas toonis. Interjöör, kus leidub tavapärasest rohkem mustast nahast detaile, on eriti elegantne ning seda pakutakse ainult Touring-paketiga GT3-dele. Armatuurlaua ja uksepolstrite ülaosa nahkpind on spetsiaalse struktuuriga.

Nimetus „Pakett Touring“ pärineb juba mudeliaastast 1973, mil 911 Carrera RS-ile pakuti sellenimelist varustusvarianti. Juba toona pandi rõhk puristlikule 911 disainile ja klassikalise interjööri elementidele. Porsche taas-elustas kunagise idee aastal 2017, kui hakkas taas Touring-paketti pakkuma eelmise põlvkonna GT3-le (tüüp 991). Sealtpeale on see variant köitnud eelkõige neid tippklassi sportautode armastajaid, kellel on rõhutatud kirg tagasihoidlikkuse ja klassikalise sõidunaudingu järele.

Suutlikus ilma eputamiseta: välimuse ja interjööri detailid

Tagaluugi iluvõre kannab ainulaadse disainiga logo „GT3 touring“ ning asub kiirekäigulise mootori kohal. Küljeakende ehisliistud ja sportliku väljalaskesüsteemi summutiotsad on hõbedased. Lisavarustusena pakutavas välimuse Touring-paketis on need elemendid värvitud poolmatt-mustaks. Eesmised tulemoodulid on sel juhul tumedaks toonitud.

Touring-paketiga 911 GT3 interjöör pakub klassikalise sportauto õhkkonda. Rooliratas, käigukang või -valits, keskkonsool, ustel paiknevad käetoed ja uksekäepidemed kaetakse kõik musta nahaga. Osaliselt nahkpolstriga interjööri ehivad ka mustad tepingud. Istmete kesksiilud on kaetud musta kangaga, ka laepolster on must. Peatugesid ehivad reljeefsed Porsche vapid. Lävekatted ning armatuurlaua ja keskkonsooli ehisosad valmistatakse poleeritud mustast alumiiniumist.

Porsche pakub koos Touring-paketiga 911 GT3-le ka peaaegu kogu olemasolevat lisavarustust. Sinna hulka kuuluvad kõik kere ja velgede värvid, LED-esituled koos Porsche dünaamilise valgustussüsteemi ja Porsche täiustatud dünaamiline valgustussüsteemiga, mitmesugused juhiabisüsteemid, keraamilised pidurid (PCCB), esisilla tõstesüsteem, kõik istmevariandid, Chrono-pakett ja helisüsteemid.

Porsche Design pakub Touring-paketiga 911 GT3 klientidele ka väga erilist kronograafi. Sel käekellal on muuhulgas flyback-funktsiooniga mehhanism. Kella hooratas meenutab sõiduki velgede disaini ning on saadaval kuues eri versioonis vastavalt sõiduki komplektatsioonile. Numbrilaua ääris on värvitoonis Agate Grey Metallic, mis põhineb sõiduki kerevärvil. Numbrilaud ise on mattmust, kuna kronograafi erkkollased osutid on sama tooni tahhomeetri osutiga. Touring-paketiga 911 GT3 kronograafi kantakse rihmaga, mis on valmistatud Porsche sõidukite nahast ja kannab reljeefset kirja „GT3“. Rihma viimistlust täiendab veel must teping Porsche niidiga. Kronograafi valmistab firma enda Šveitsi kellatehas ning see on mõeldud üksnes sõiduki omanikele.

Võidusõidu oskusteabega: Porsche 911 GT3

Oma võimsa ja kiire sportauto seitsmenda väljaande juures viis Porsche võidusõidutehnikat seeriamudelile süstemaatilisemalt kui kunagi enne. Topeltõõtsharkidega esivedrustus ja kompromissitu, luigekaela-tagatiivaga aerodünaamika – mis ei kuulu Touring-paketti – ning silmatorkav difuusor pärinevad kõik edukalt võistlusautolt 911 RSR GT. 4,0-liitrine kuuesilindriline boksermootor võimsusega 375 kW (510 hj) põhineb aga 911 GT3 R-i pikamaasõitudes läbiproovitud jõuallikal.

Vaatamata laiemale kerele, suurematele ratastele ja täiendavatele tehnilistele seadmetele on uue GT3 mass samal tasemel eelkäija omaga. Manuaalkäigukastiga kaalub see 1418 kg, Porsche topeltsiduriga käigukastiga (PDK) aga 1435 kg. Kaalusäästule keskendumist rõhutavad muuhulgas süsinikplastist valmistatud esiluuk, kergklaasist aknad, sepistatud kergmetallveljed ja kerge sportlik väljalaskesüsteem.

Võidusõidupäritolu lööb välja sisuliselt kõigis uue 911 GT3 detailides. Esimest korda on näidikupaneel varustatud ringrajavaatega. Nupuvajutuse peale hakkavad keskel paiknevast tahhomeetrist paremal ja vasakul asuvad digitaalekraanid kuvama ainult kõige tähtsamat infot rehvi- ja õlirõhu, õli- ja jahutusvedeliku temperatuuri ning kütusekoguse kohta. 911 GT3 roolil on kergesti käsitsetav sõidurežiimide lüliti. Selle abil saab tavaseadistused kiiresti vahetada isikupärastatud Sport- või Track-režiimi vastu.

Porsche pakub uut 911 GT3 alghinnaga 171 240 eurot, mis sisaldab käibemaksu ja riigikohast varustust. Paketti Touring saab nüüdsest tellida tasuta lisavarustusena.

911 GT3 mudelid: keskmine kütuskulu 13,3–12,4 l/100 km, keskmine CO2 heitmehulk 304 – 283 g/km.

Kütusekulu ja heitgaaside CO2 sisaldus määrati vastavalt kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) nõuetele. Sellest tuletatud NEDC-tsükli näitajaid tuleb hetkel samuti ära tuua. Neid väärtusi ei saa võrrelda senikasutatud NEDC-mõõteprotseduuril saadud väärtustega.
Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf

Viimati muudetud: 16.10.2023