Uus Porsche 911 S/T: puristlik erimudel tähistab 911 esmaesitluse 60. aastapäeva

Porsche tähistab 911 60. aastapäeva maksimaalse sõidunaudingu tarvis ehitatud erimudeliga. Vaid 1963 eksemplaris valmiv Porsche 911 S/T pakub kerg­konstruktsiooni ja puristlikku sõidukogemust. 911 GT3 RS-ilt pärit 386 kW (525 hj) kiirekäigulise mootori veojõud kantakse esimest korda teepinnale läbi manuaal­käigukasti ja kerge siduri.

Porsche tähistab 911 60. aastapäeva maksimaalse sõidunaudingu tarvis ehitatud erimudeliga. Vaid 1963 eksemplaris valmiv Porsche 911 S/T pakub kerg­konstruktsiooni ja puristlikku sõidukogemust. 911 GT3 RS-ilt pärit 386 kW (525 hj) kiirekäigulise mootori veojõud kantakse esimest korda teepinnale läbi manuaal­käigukasti ja kerge siduri.

Tähistamaks legendaarse sportautomudeli 911 juubelit, töötasid Weissachi insenerid välja ülimalt puristliku ja puhta sõidunaudingu tarvis mõeldud sportauto – 911 S/T. See eksklusiivne aastapäevamudel ühendab 911 GT3 RS-i ja Touring-paketiga 911 GT3 tugevamad küljed ning pakub manööverdusvõime ja sõidudünaamika ainulaadset kombinatsiooni. Mudelis on 911 GT3 RS-i vabalt hingav 386 kW (525 hj) võimsusega 4,0-liitrine boksermootor ühendatud lühikeste käikudega manuaalkäigukastiga. Seda täiendab järjekindel kergkonstruktsioon ja veermiku seadistus, mis on optimeeritud manööverdusvõimele ja juhitavusele. 911 S/T kaalub kõigest 1380 kilogrammi (tühimass DIN-standardi järgi), mis teeb sellest 992-põlvkonna kergeima mudeli. Lisavarustusena pakutava disainipaketi Heritage loomise inspiratsiooniks oli 1960. aastate lõpu ja 1970. aastate alguse 911 S-i võidusõiduversioon.

Aastapäevamudeli konstrueerimisel rakendati Porsche oskusteavet GT-autode ja võidusõidu osas. Seda kajastab auto erakordselt vilgas juhitavus, mis on mõeldud maksimaalse sõidunaudingu saavutamiseks looklevatel maanteedel. Pöörlevate masside vähendamine nii mootoris kui ka rataste ja pidurite juures tagab erakordselt dünaamilise reaktsioonivõime. S/T vastab juhi korraldustele silmapilkselt. Iga rooliliigutus, iga gramm survet gaasi- või piduripedaalile viiakse jalamaid ellu ülima täpsusega. Erinevalt 911 GT3 RS-ist ei keskendutud 911 S/T arendustööde puhul ringrajakasutusele, vaid avalikel teedel sõitmisele.

Uudismudeli indeks 911 S/T näitab, et tegu on omaaegse esimese põlvkonna 911 suutlikkusele orienteeritud mudeli järeltulijaga. Aastast 1969 hakkas Porsche pakkuma 911 S-i spetsiaalset võistlusversiooni. Tehasesiseselt kandis see mudeliindeksit 911 ST. Muudatused veermiku, velgede, mootori ja kere juures parandasid märgatavalt kiirendust, pidurdamist ja rehvide haarduvust. Neil mudelitel ei kasutatud veel spoilerite ega muude aerodünaamikaelementide abi. Uus 911 S/T taaselustab kunagise 911 S (ST) vaimu ning annab sellele praeguse mudelipõlvkonna Porsche 911 vormi. Juubelimudel ühendab 911 GT3 RS-i elemendid ja Touring-paketiga 911 GT3 kere ning täiendab neid spetsiaalselt 911 S/T jaoks loodud kergekaaluliste komponentidega. Tulemuseks on ainulaadne sõidukogemus 911 GT-mudeliportfellis.

Kergkonstruktsioonid tiibadest sidurini

Muude meetmete seas aitab 911 S/T erakordselt vilgast ja vahetut juhitavust saavutada järjekindel kergkonstruktsioon. Esiluuk, katus, esitiivad ja uksed koos silmatorkavate õhuvõtuavadega valmistatakse kergest süsinikkiuga tugevdatud plastist. Sama kehtib turvapuuri, tagasilla stabilisaatorivarva ja silda tugevdava elemendi kohta. Porsche paigaldab juubelimudelil ka magneesiumveljed, keraamilised komposiitpidurid (PCCB), liitium-ioon-käivitusaku ja kerged klaasid – kõik põhivarustusena. Vähendatud heli- ja soojusisolatsiooni kogusega, tagasillaroolimise ärajätmise ja kaalusäästuga veermiku juures saavutab 911 S/T DIN-tühimassiks kõigest 1380 kg. See teeb kiireks maanteesõiduks optimeeritud auto veel 40 kg võrra kergemaks kui on manuaalkäigukastiga 911 GT3 Touring.

Porsche insenerid töötasid spetsiaalselt 911 S/T jaoks välja uue kergekaalulise siduri. Koos ühemassilise hoorattaga vähendab see pöörlevat massi 10,5 kg võrra. Kaalusääst parandab märgatavalt vabalt hingava boksermootori reaktsioonivõimet, mis nüüd kogub pöördeid meelikosutava kiirusega. Mootori järele paigaldatakse kuuekäiguline manuaalkäigukast, mille ülekanded on lühemad kui 911 GT3-l. Sellega pakub 911 S/T veelgi otsekohesemat dünaamikat. Kiiruse 100 km/h saavutamiseks kulutab 911 S/T vaid 3,7 sekundit. Tippkiirus on 300 km/h. Meeliülendavat sõiduelamust võimendab vastav helitaust, mille loob põhivarustusse kuuluv kergekaaluline sportlik väljalaskesüsteem. 911 S/T on ainus praeguse põlvkonna 911, mis saab topeltõõtsharkidega esisilla ja mitmikhoob-tagasilla ilma tagarattaroolimiseta. Amortisaatorid ja juhtsüsteemid häälestati sellele vastavalt.

911 S/T aerodünaamika on samuti optimeeritud mitte ringraja, vaid avalike teede tarvis. Aastapäevamudeli tagaspoileril on põhivarustusena ka Gurney liist. Samuti kuuluvad põhivarustusse 20- (ees) ja 21-tollised kerged keskmutriga magneesiumveljed. Ultrasportlikud rehvid mõõduga 255/35 ZR 20 tagavad auto esiosale mehaanilise haardumise kõrge taseme. 911 S/T tagaratastele paigaldatakse rehvid mõõduga 315/30 ZR 21. Ka süsinikplastist võidusõidu-korvistmed moodustavad osa põhivarustusest. Soovi korral võib need lisatasuta asendada neljas suunas reguleeritavate Plus-sportistmetega. Näidikuplokk ja Sport Chrono-paketi kell saavad Porsche klassikalise rohelise värviskeemi.

911 S/T jaoks pakutakse lisana ka eksklusiivset disainipaketti Heritage. 

Uus kerevärv Shoreblue Metallic ja veljevärv Ceramica on saadaval ainult sellele erakordselt elegantsele variandile. Ustele saab soovi korral lasta paigaldada stardinumbri vahemikus 0 kuni 99, samuti ehiskleebised. Algupäraselt 911-lt pärinev klassikalise kujundusega Porsche vapp, mis ehib auto esiosa, veljekapsleid, rooli, peatugesid ja süütevõtit, rõhutab 911 S/T ajaloolisi juuri. Interjööris hakkavad silma istmete Classic Cognac-värvitoonis ja mustade triipudega kangast kesksiilud – needki on austusavaldus kunagi olnule. Paketti täiendavad kahetoonilisest (Classic Cognac ja must) poolaniliinnahast viimistlus koos naturaalnahast ääristega, perforeeritud Dinamicast laepolster ning teised Porsche Exclusive Manufakturist pärit elemendid. Porsche logo ja 911 S/T mudelitähis auto tagaosal on kuldsed.

Porsche Design pakub 911 S/T klientidele eksklusiivse võimalusena soetada käekell Chronograph 1 – 911 S/T. Titaankorpusega – mis kaalusäästu nimel on pinnakatteta ja liivapritsiga töödeldud – eksklusiivne ajanäitaja järgib samu kergkonstruktsiooni põhimõtteid nagu 911 uus puristlik eriversioon. Kronograafi südameks on COSC-sertifikaadi ja tagasijooksufunktsiooniga mehhanism Porsche Design WERK 01.240. Kellamehhanismi hooratas on samasuguse kujundusega nagu 911 S/T magneesiumveljed.

Uus Porsche 911 S/T hind algab 308 220 eurost (sisaldab käibemaksu). Disainipakett Heritage maksab 17 650 eurot koos käibemaksuga. Chronograph 1 – 911 S/T on saadaval 11 950 euro eest.

Viimati muudetud: 05.01.2024