Võidusõidugeenidega Porsche 911 GT3

Porsche tõmbas maha katte uue 911 GT3 pealt. Selle võimsa ja kiire sportauto seitsmes väljalase valmis tihedas koostöös Porsche Motorsportiga. Puhas võidusõidutehnika jõuab seeriamudelile veelgi laialdasemalt kui kunagi varem. Esisilla topeltõõtshoobadega konstruktsioon ning keerukas aerodünaamika, kus paistavad silma „luigekaelakinnitustega“ tagatiib ja toekas difuusor, pärinevad edukalt GT-klassi võistlusautolt 911 RSR. Neljaliitrine kuuesilindriline boksermootor võimsusega 375 kW (510 hj) aga põhineb läbiproovitud võistlusauto 911 GT3 R jõuallikal. Muljetavaldava häälega kiirekäiguline mootor on sisuliselt samal kujul kasutusel ka uues 911 GT3 Cupis. Tulemuseks on oskusliku juhi unistuste auto: efektiivne ja emotsionaalne, täpne ja kiire – ideaalne ringrajale ja suurepärane argikasutusse.

911 GT3 tegelik tugevus peitub tema omaduste kogusummas. Tippkiirusega 320 km/h (PDK-käigukastiga 318 km/h) on ta veelgi kiirem kui eelmine 911 GT3 RS. Kiirendus 0–100 km/h võtab aega vaid 3,4 sekundit. Porsche pakub uuele mudelile ka kuuekäigulist manuaalkäigukast nende tarvis, kes hindavad eriti vahetut sõidukogemust. Keeruka aerodünaamika loomisel võeti arvesse võidusõitudel saadud kogemusi ning see tekitab oluliselt rohkem surujõudu ilma õhutakistustegurit märgatavalt suurendamata. Käsitsi maksimaalsele suutlikkusele seadistatuna kasvatavad tagatiib ja difuusori elemendid kiiretes kurvides autole mõjuvat aerodünaamilist surujõudu. See on aga mõeldud rangelt ringradadele, sest just seal mängib 911 GT3 välja kõik oma trumpkaardid.

Nürburgringi Põhjasilmusel ehk Nordschleifel, mis on traditsiooniliselt kõigi Porsche sportautode mõõdupuu, püstitas 911 GT3 muljetavaldava rekordi: seadistustööde viimases järgus sai sellest esimene vabalthingava mootoriga seeriaauto, mis suutis purustada seitsme minuti piiri. Katsesõitja Lars Kern kulutas 20,8-kilomeetrise ringi läbimiseks 6 minutit ja 59,927 sekundit. Lühema 20,6-kilomeetrise ringi, mida varem võrdlusena kasutati, läbis 911 GT3 ajaga 6.55,2. Uus mudel veeres lisavarustusena pakutavatel rehvidel Michelin Pilot Sport Cup 2 R ning Porsche margi saadiku Jörg Bergmeisteri oskuslikes kätes suutis kõrget tempot hoida mitme ringi vältel. Bergmeisteri jaoks oli tegu „kaugelt parima seeriaautoga“, mida kogenud profisõitja kunagi „Rohelises Põrgus“ on juhtinud.

Vaatamata laiemale kerele, suurematele ratastele ja täiendavatele tehnilistele seadmetele on uue GT3 mass samal tasemel eelkäija omaga. Manuaalkäigukastiga auto kaalub 1418 kilo, PDK-ga 1435 kilo. Süsinikkiuga armeeritud plastist valmistatud eesmine pakiruumiluuk, kerged klaasaknad, optimeeritud pidurikettad, sepistatud kergmetallveljed ja sõitjateruumi tagaosa kate kahandavad kõik massi. Kerge sportlik väljalaskesüsteem üksi säästab tervelt kümme kilogrammi. Elektriliselt reguleeritavate klappidega süsteem viib äärmiselt emotsionaalse akustilise elamuse kooskõlla heitmenormiga Euro 6d ISC FCM (EU6 AP). 911 GT3 keskmine kütusekulu on 13,3 l/100 km (PDK: 12,4).

Võidusõidupäritolu lööb välja sisuliselt kõigis uue 911 GT3 detailides. Juhikoht sarnaneb praeguse põlvkonna tavamudelitele. Uudiseks on aga ringrajale mõeldud kuvaprofiil digitaalsel näidikupaneelil. Nupuvajutuse peale koondub kogu ekraanipilt keskel asuvaks tahhomeetriks, mille skaala ulatub 10 000 p/min piirini. Lisainfona kuvatakse veel rehvirõhku, õlirõhku, õlitemperatuuri, kütusekogust ja veetemperatuuri, mis kõik on ringrajal sõites olulised. Tahhomeetrist vasakul ja paremal asuvad käiguvahetustel abiks olevad värvilised valgustulbad ning otse võidusõidust üle võetud käiguvahetustuled.

Porsche GT-mudelite puhul on tavaline, et kliendid soovivad järjest enam just nende soovidega kohandatud varustust. Seetõttu ongi Porsche Exclusive Manufakturi valik saadaval ka uuele 911 GT3-le ning seda täiendavad spetsiaalselt GT3-le mõeldud lisad nagu näiteks süsinikkiust valmistatud kerge katus. Märkimist väärivad veel süsinikkorpusega küljepeeglid, tumedal põhjal LED-maatriks esituled ja sarnase Exclusive-disainiga tagatuled koos valgusliistuga, kus pole näha ainsatki punast osa. Musti valuvelgesid täiendavad Guards Red- või Shark Blue-värvitoonis pöiad. Interjööri ilmestavad sellised detailid nagu tahhomeetri ja Sport Chrono stopperi nupud, turvavööd ja ehisliistud, mis on saadaval kerevärvilistena või mõnes muus soovitud toonis.

Sama eriline nagu 911 GT3 ise on ka kronograaf, mida Porsche Design pakub ainult selle kiire ja võimsa sportauto klientidele. Sarnaselt oma motoriseeritud eeskujule paistab ka käekell silma dünaamilise disaini, ühtlase suutlikkuse ja kvaliteetse teostusega. Kella korpus paljastab selle võidusõidugeenid, sarnaselt GT3 mootori kepsudele valmistatakse seegi kergest ja ülivastupidavast titaanist. Kella hooratas meenutab kujult 911 GT3 velgesid. Numbrilaual olevat värvilisele ringile saab valida tooni 911 GT3 kerevärvide seast.

Porsche pakub uut 911 GT3 alghinnaga 168 240 eurot, mis sisaldab käibemaksu*. Tarned algavad kavakohaselt mais 2021.

* Varustus ja hind võivad muutuda mudeliaasta muutumisel.

911 GT3: keskmine kütusekulu 13,3–12,4 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 304–283 g/km

Kütusekulu ja heitgaaside CO2 sisaldus määrati vastavalt kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) nõuetele. Sellest tuletatud NEDC-tsükli näitajaid tuleb hetkel samuti ära tuua. Neid väärtusi ei saa võrrelda senikasutatud NEDC-mõõteprotseduuril saadud väärtustega.

Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf

Viimati muudetud: 16.10.2023